Afschermen vindplaats zeldzame soorten

Gestart door mystacinus, juli 27, 2022, 12:55:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

mystacinus

Wat is het beleid eigenlijk voor het afschermen van vindplaatsen van (zeer) zeldzame soorten? Sommige populaties zijn zo kwetsbaar dat het mi niet past om vindplaatsen open en bloot op het forum te plaatsen. Juist omdat sommige waarnemers zelf daar niet bij stilstaan.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Norman

Hi Ludy,

HIER het beleid.

Wil je nu uitzoeken welke soorten vervaagd worden en niet, dan kun je een soortenlijst downloaden via deze LINK.
Deze soortenlijst wordt geëxporteerd als species.csv bestand welke je kunt openen in het spreadsheetprogramma dat je graag gebruikt. In kolom D kun je de status voor de vervaging zien d.m.v. nummers.

• 0 = niet vervaagd
  • 1 = vervaagd, wel kaarten (5, 10 of 25 km grid), wel in de statistieken
  • 5 = vervaagd, wel kaarten (10 of 25 km grid), wel in de statistieken
  • 9 = geen waarnemingen zichtbaar, geen kaarten, wel in de statistieken

Momenteel zijn er 258 plantensoorten/multispecies/subspecies vervaagd.

mystacinus

vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

mystacinus

Citaat van: Norman op juli 27, 2022, 14:32:12 PM
Hi Ludy,

HIER het beleid.

Wil je nu uitzoeken welke soorten vervaagd worden en niet, dan kun je een soortenlijst downloaden via deze LINK.
Deze soortenlijst wordt geëxporteerd als species.csv bestand welke je kunt openen in het spreadsheetprogramma dat je graag gebruikt. In kolom D kun je de status voor de vervaging zien d.m.v. nummers.

• 0 = niet vervaagd
  • 1 = vervaagd, wel kaarten (5, 10 of 25 km grid), wel in de statistieken
  • 5 = vervaagd, wel kaarten (10 of 25 km grid), wel in de statistieken
  • 9 = geen waarnemingen zichtbaar, geen kaarten, wel in de statistieken

Momenteel zijn er 258 plantensoorten/multispecies/subspecies vervaagd.

Ik heb een suggestie voor tenminste twee soorten om te vervagen omdat de vindplaatsen kwetsbaar zijn en het om zeer zeldzame soorten gaat die op nog maar enkele vindplaatsen voorkomen in NL. Waar kan ik deze indienen?
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

nielseimers

Mag bij mij, ik heb je zojuist gemaild.