Harig werkje op Duindoorn => eipakket Bastaardsatijnvlinder

Gestart door Josee, juli 06, 2022, 19:38:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/248168611/.
1 Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. pop, gezien
datum: 2022-07-06
locatie: Hoek van Holland - Kapittelduinen (ZH)

foto's:





°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Heel leuk, dit is een legsel van de bastaardsatijnvlinder :)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Dankjewel Rayan voor je antwoord, maar hoe dat dan te begrijpen? Wat zie ik precies?
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Een kijkje op Lepiforum geeft waarschijnlijk al wat meer duidelijkheid.
De vrouwtjes van de bastaardsatijnvlinder hebben een bolletje bruine haren op hun achterlijf. Ze zetten de eitjes in een groepje bij elkaar af en bedekken die met de haren die op het achterlijf zitten. Resultaat: een bolletje bruin haar met daarin een massa eitjes.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

Grandioos, wat een mooie cyclus! Ik heb het vlindertje wel op de foto maar daar is het bruine pluimpje me niet zo opgevallen. Nog beter kijken dus  :lol: Dank voor de leerzame link en een mooie dag gewenst  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Hahaha ik moest op pad en had geen tijd meer om mijn wn aan te passen, dat wilde ik nu gaan doen, maar jij hebt het werk al verricht! Wat een service weer :duim: :duim: :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Vond het wel een mooie voor op de soortpagina, dus vandaar dat ik het even deed (voordat ik het straks weer zou vergeten :angel:)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers