selectie op validatiestatus

Gestart door hiskodevries, juli 03, 2022, 12:40:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Citaat van: Natuur123 op juni 23, 2022, 20:46:44 PM
Misschien dat het er al is, maar ik vraag me af of ik op de nieuwe site ook foto's kan selecteren o.b.v. validatie?
ja bij foto's kun je selecteren op alleen gevalideerde foto's
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Natuur123

Citaat van: hiskodevries op juli 03, 2022, 12:40:27 PM
Citaat van: Natuur123 op juni 23, 2022, 20:46:44 PM
Misschien dat het er al is, maar ik vraag me af of ik op de nieuwe site ook foto's kan selecteren o.b.v. validatie?
ja bij foto's kun je selecteren op alleen gevalideerde foto's

Bedankt! Ik bedoelde eigenlijk op alle validatie statussen. Dus ook (nog) niet te beoordelen bijvoorbeeld. Is dit er, of is er misschien een mogelijkheid om dit te activeren?

hiskodevries

Daar is expres voor gekozen om dat niet te doen.
Voor een gebruiker is toch ook alleen maar interessant of zijn waarneming is gevalideerd ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

lukasverboom

Citaat van: hiskodevries op juli 04, 2022, 07:08:25 AM
Daar is expres voor gekozen om dat niet te doen.
Voor een gebruiker is toch ook alleen maar interessant of zijn waarneming is gevalideerd ?

Voor een gebruiker is het toch ook nuttig om te zien welke foto's op in behandeling of (nog) niet te beoordelen staan? Zeker nu we nog steeds geen commentaaroverzicht hebben...
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

OlivierO

Citaat van: hiskodevries op juli 04, 2022, 07:08:25 AM
Daar is expres voor gekozen om dat niet te doen.
Voor een gebruiker is toch ook alleen maar interessant of zijn waarneming is gevalideerd ?

Deze vraag is toch al een paar keer gesteld nu.
Mijn oplossing is dat je hier een optie krijg om "met foto" aan te vinken.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Natuur123

Ook voor admins lijkt het me handig om hierop te kunnen zoeken. Ook als je naar waarnemingen op zoek bent, die op bijvoorbeeld (nog) niet te beoordelen staan, maar dat wel kunnen zijn, kun je de waarnemer en de database helpen door dit aan te geven bij 'foutieve determinaties'. Wat ik bedoelde geldt overigens voor alle foto's, dus niet die van één waarnemer alleen..

ruut

#6
Marleen, dat laatste zegt niets over de beoordeling van de waarneming:  (nog) niet te beoordelen
voor mij zou duidelijk zijn : in behandeling
                                        niet te beoordelen
ik heb heel veel van mijn waarnemingen met de beoordeling: (nog) niet te beoordelen verwijdert om adm. te besparen van kennelijk hopeloze gevallen
groet, ruut

caliprobola

Citaat van: Marleen op juli 04, 2022, 21:37:25 PM
Als een validator een waarneming op (nog) niet te beoordelen heeft gezet, ongeacht of die wel of niet te beoordelen is,
want sommige validatoren doen (of deden?) dat om een waarneming uit hun lijstje te krijgen,
dan willen ze gewoon niet dat je je ermee bemoeit.
Ze willen niet dat je dat boven water gaat halen en er commentaar op gaat geven.
Ze willen niet dat je zegt: deze is ten onrechte op (nog) niet te beoordelen gezet.
Ze willen gewoon geen discussie.
'Want het is niet afgekeurd, maar (nog) niet te beoordelen, later door een andere admin misschien wel.'
Maar deze waarnemingen gaat gewoon nooit meer iemand naar kijken.
Daarvoor is er veel te veel werk.

...

Groetjes, Marleen
Heb ik net mijn 250.000ste dagvlinderwaarneming gevalideerd om dan dit te lezen. Dit soort reacties is het meest demotiverende onderdeel van valideren. Steeds dezelfde personen die in steeds dezelfde denigrerende taal naar het validatiewerk kijken. Je mag de groeten houden, Marleen.

hiskodevries

Marleen ik weet dat je weer alle registers opentrekt om je gelijk te krijgen. uiteindelijk krijgt elke gebruiker een notificatiecentrum en dan is dat allemaal prima te vinden.
we moffelen niets weg en verwijderen ook niets. We stellen alleen geen filter beschikbaar op een validatiestatus voor gewone gebruikers.
Verder is dit geen discussie topic. doe dat elders op het forum
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

de wens kan ik mij voorstellen maar we gaan dat voor alsnog niet doen
Je kunt selecteren op wel/niet gevalideerd.
daar zitten ook wat beperkingen aan zoals niet kunnen selecteren op welke waarnemingen op nog niet te beoordelen zijn.
Maar dat moet voor een waarnemer allemaal niet uitmaken.
Je waarneming is goed tot het tegendeel is bewezen.
Als je wel zoveel mogelijk waarnemingen goedgekeurd wilt hebben dan zorg je dat je waarnemingen zo goed mogelijk gedocumenteerd zijn en duik je zelf even in de literatuur wat voor die soort nodig is.
Als je waarnemingen in behandeling of afgekeurd worden met een voorgedefineerde reden, dan krijg je daar een email over.
Als je dat hebt uitstaan is het jammer maar helaas (tot binnenkort want dan gaan we die instelling overrulen als bedrijfskritische email)

Dan is het nog steeds wacht op een berichtencentrum waar alle wijzigingen en opmerkingen bij elkaar komen. Wanneer dat gerealiseerd wordt . Vraag mij dat vooral niet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henri van Dodeweerd

Ik vind het soms ook wel handig om mijn waarnemingen langs te lopen op beoordelingsstatus. Het toegezegde notificatiescherm zou dat moeten gaan bieden. Dan wachten we daar op (met smart ;)). Tot die tijd kan het gewoon op de oude site.

En Marleen: Jouw standpunt is helder. Dat is ook ongeveer nog het enige wat we bij tijd en wijle van je merken op het forum. Je geeft aan dat wrn.nl van de volwassenheid van de waarnemer moet uit gaan. Dat deel ik met je (al is dat met sommige waarnemers misschien wel lastig). Maar een eigenschap die bij volwassenen vaak beter tot uiting komt dan bij (kleine) kinderen, is geduld. Ik zou zeggen toon deze volwassen eigenschap!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Maakun

Citaat van: Henri van Dodeweerd op juli 05, 2022, 11:00:05 AM
Ik vind het soms ook wel handig om mijn waarnemingen langs te lopen op beoordelingsstatus. Het toegezegde notificatiescherm zou dat moeten gaan bieden. Dan wachten we daar op (met smart ;)).

Misschien snap ik iets niet, maar je kan je eigen waarnemingen en foto's toch gewoon filteren op validatiestatus? Of gaat dit over een nieuwe versie van de site die nog niet voor iedereen beschikbaar is?
Gr, Maarten

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Maakun op juli 05, 2022, 11:32:22 AM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op juli 05, 2022, 11:00:05 AM
Ik vind het soms ook wel handig om mijn waarnemingen langs te lopen op beoordelingsstatus. Het toegezegde notificatiescherm zou dat moeten gaan bieden. Dan wachten we daar op (met smart ;)).

Misschien snap ik iets niet, maar je kan je eigen waarnemingen en foto's toch gewoon filteren op validatiestatus? Of gaat dit over een nieuwe versie van de site die nog niet voor iedereen beschikbaar is?
[/q

Je hebt helemaal gelijk! Ik reageerde op wat hier gezegd werd. Maar je kunt inderdaad bij je eigen waarnemingen selecteren. Daarmee zou nu zelfs Marleen al tevreden kunnen zijn.

De toegevoegde waarde van het notificatieschema zou zijn, dat je dan ook op de hoogte gehouden wordt van een gewijzigde validatiestatus... Misschien dat ik verkeerd gelezen had en dat dit ook bedoeld werd?? Maar in dat geval is een beroep op geduld zeker niet misplaatst...
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd