carolinaeens x nogwat

Gestart door GijsB, mei 29, 2008, 21:45:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

foto
(niet van mij)

Dit eendje zwemt (schijnbaar) al 2 jaar rond in vinkhuizen-groningen. Vandaag en gister was ik einelijk in de gelegenheid om haar te zien. Op het forum van avifauna groningen waren ze duidelijk dat er geen witoogeend in zat. maar dat het een Carolinaeend hybride is.

De ondervleugel zou informatie geven over de andere voorouder, na lang wachten heb ik uiteindelijk de vleugel heel even kunnen zien. De ondervleugels van dit eendje waren licht getint.

Gijs

Jos Welbedacht

Het beestje is idd al eerder langsgekomen.
Mij lijkt Witoog X Carolina niet gek, ben benieuwd wat er dan is om de Witoogeend uit te sluiten.  B)  


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

GijsB

oeps, niet gezien :angel:

Ik heb even een mailtje gestuurt waarom witoogeend is uitgesloten. Het eendje komt trouwens uit essen - vlaanderen (vraag me niet hoe die in groningen is gekomen), volgens het avifauna forum bezat de eigenaar in 2003 alleen maar carolina eend, witoogeend en kokardezaagbek, verder geen duikeendsoorten.
Gijs


Alcedo atthis

If all the photos from Groningen-Vinkhuizen show the same bird and if I understand dralion 13's post correctly (The owner had only Carolinaeend, Witoogeend and Kokardezaagbek?) , then it can only be Carolinaeend x Witoogeend.
allthough the bird looks somewhat different in different photos, there is nothing that contradicts that ID and some features in each photo that support this ID.
greetings,
Jörn Lehmhus

GijsB

In 2003 he had only carolinaeend, witoogeend en kokardezaagbek, but it's possible that the owner bought some new ducks in 2004 or 2005.  
Gijs