roofvogel collage 24 mei

Gestart door Predator, mei 25, 2008, 01:23:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ben Wielstra

CiteerJa, bedoelde vogels die op een Buizerd lijken. Formuleerde het inderdaad niet goed.

Nou voor deze ene keer... ;)  :duim:  

teunvankessel

Citeer
CiteerF is Wespendief, mooie dikke zwarte vleugelachterrand, witte hand, grijze kop, lange vleugels, polsvlekken, hij heeft wat weinig tekening op de onderarm dekveren maar voor de rest prima beest!
Sorry Teun, ik vind F ook een Wespendief (zie boven) maar de door jou genoemde kenmerken slaan evengoed op een Buizerd!
Het is de vorm van de vleugels en de lange nek met vooral het kleine kopje die 't 'm doen. Weliswaar heeft de vogel denk ik inderdaad een grijze kop maar dat is niet zo goed te zien en ik kan me voorstellen dat anderen dit afdoen als lichteffect.
De tekening op ondervleugels en staart vallen vermoedelijk weg door de matige kwaliteit van de foto.
Daar heb je eigelijk wel gelijk in ja,

Maar ik ben (persoonlijk) overtuigd van Wespendief,
de vogel 'jizz' past goed op Wespendief en Buizerd houd zijn vleugels anders.

Je zou Dick kunnen inschakelen maar of dat wel nodig is.


Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Flor Rhebergen

Citeer

Je zou Dick kunnen inschakelen maar of dat wel nodig is.
Nou, ik denk niet dat Dick Forsman staat te popelen om naar vage fotootjes van een Buizerd (Wespendief?) te kijken... die heeft wel wat beters te doen.
Groet,
Flor Rhebergen

https://twitter.com/FRhebergen

Predator

#33
Om nog even terug te komen op de valk.
Op het moment dat de valk overkwam kwam er ook een torenvalk en een zekere boomvalk over.
Het kan zijn dat het vooraanzicht van de zekere boomvalk is terwijl de andere 2 foto's (van onder af) van de andere valk zijn.
Ik begin nu echt te twijfelen  ;) want ik vind het onderaanzicht opvallend veel op een koekoek lijken...
Van de buizerd/wespendief heb ik nog wel een paar foto's ik zal ze even uploaden

Groet, Maarten

Bram Rijksen

Even iets geks roepen: waarom zijn de eerste twee foto's niet van een 'gewone' Torenvalk..? Ik zie in vleugel in ieder geval een aardige aanwijzing..  

BramtK

Maarten, is dat alles wat je van die Buizerd/Wespendief hebt?

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs