Poll... ...5/10 jaar later!

Gestart door Ted van der Knaap, juni 13, 2022, 09:11:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Precies op de dag af 10 en 5 jaar geleden deze poll gestart   "Zijn vogelaars Ouwe Lullen"

Hier die draadjes:
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=188769.0 (10 jaar geleden)
https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,395673.msg2145566.html#msg2145566 (5 jaar geleden)

Toen benieuwd naar de leeftijdsopbouw van Waarneming/Forumgebruikers, schreef toen en nu weer:

"Voor de buitenwacht heeft het begrip vogelaar nog al eens een stoffig imago (denk aan, met alle respect, bv Nico de Haan)
Ben zelf eigenlijk wel benieuwd in welke leeftijdscatagorie nu het meest naar vogels word gekeken, waarbij het niet uithaalt of je nu twitcher bent, beroepsmatig of gewoon voor de fun/interesse je je met vogels bezig houd.
Zijn het idd de al wat "ouderen op leeftijd" of is er (gelukkig) ook onder de "jeugd" nog voldoende animo."

Om een indruk te krijgen naar de leeftijdsopbouw van Waarneming.nl gebruikers (Gasten kunnen niet meestemmen) bij deze het verzoek om je HUIDIGE leeftijd aan te vinken hierboven in de poll.

De uitslag is alleen zichtbaar nadat je gestemd hebt!


Veel veranderd in al die jaren. Het Forum is minder in trek dan vroeger, geen passievolle discussies/strijd meer tussen Twichers vs anti-Twitchers, de beeldherkenning die vragen over 'n bepaalde soort overbodiger heeft gemaakt enz, enz.

Er zal ook minder gestemd worden nu maar als je tot zover hebt gelezen is het ook een kleine moeite om even je leeftijd hierboven aan te vinken. De poll is ANONIEM en nadat je gestemd hebt kun je de uitslag zien.

Benieuwd wat voor conclusie er na 5/10 jaar getrokken kan worden en of dat een goede ontwikkeling is!



groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Vincent Hart

Ik denk dat (zoals je zelf al aangeeft) de voornaamste conclusie is dat het aantal actieve forumdeelnemers (en daarmee de forumdeelname) terugloopt :angel:
Je zult dus vooral antwoord krijgen op de vraag hoe de leeftijdsopbouw is bij de mensen die nog wel eens op het forum kijken. En ik vermoed dan dat of het aantal respondenten te klein is om überhaupt conclusies te trekken, of dat de conclusie wordt dat vooral de wat ouderen nog wel eens op het forum komen :blink:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

alleen (bijna)bejaarden op het forum
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Oenanthe

Citaat van: hiskodevries op juni 14, 2022, 14:41:54 PM
alleen (bijna)bejaarden op het forum
Dank voor het compliment Hisko.  :rolleye:
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jan Mudde

Citaat van: hiskodevries op juni 14, 2022, 14:41:54 PM
alleen (bijna)bejaarden op het forum

Hey Hisko,

Het is maar net wat je onder bejaarden verstaat hè  :P .Ik voel me met mijn bijna 56 jaar iig niet aangesproken. Leeftijd is een getal en ik ben er van overtuigd dat de geest vele jaren jonger kan zijn en blijven dan wat er met het oog op het geboortejaar verwacht mag worden  ;D.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Ted van der Knaap

Citaat van: hiskodevries op juni 14, 2022, 14:41:54 PM
alleen (bijna)bejaarden op het forum

...je zal maar een baan hebben dat je al die (bijna)bejaarden elke dag moet controleren of ze zich wel aan de (forum)regels houden en "t zooitje" in het gareel houden als meningen weer te heftig botsen!

(wat (5)6woordjes al niet uit kunnen lokken he, wat dat betreft zijn het nog net pubers die overal gelijk op happen  ;))
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

pdeknijff

Daar hebben we dan ook alle tijd voor......
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff