ontvreemd/gestolen

Gestart door ruut, juni 13, 2022, 02:00:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

ruut

Hoi,
op 2juni is tijdens m'n waarnemen op de Stratumse heide/karperven eindhoven om 14.00 uur m'n Canon EOS 7D Mark II met telelens 70-300 IS USM met op scan disc 4 dagen opnamen
gestolen door jogger in geel hesje. Via buurtapp reageerde hondenuitlater dat jogger met enorme camera gesignaleerd was gezien op floraplein.
Er is aangifte gedaan bij politie en Canon NL en gemeente gevonden/verloren.
ben kwaad en teleurgesteld...
groet, ruut


Henri van Dodeweerd

Wat ongelofelijk naar dit. Ik hoop dat ze je spullen snel weer terugvinden en dat de zogenaamde jogger, z'n straf niet zal ontlopen.

Sterkte Ruut!

PS hou marktplaats e.d. maar goed in de gaten..
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

ruut

helaas, na drie weken geen nieuwe ontwikkelingen in de "vermissing".
politie doet "zichtbaar" niets met camera-beelden die op te vragen zijn bij gemeente, op het floraplein staat nl 'n camera.
ik ben verzekerd, maar het is afwachten.
ergens hoop ik op terugvinden....
wel opmerkelijk en hartverwarmend dat veel bezoekers van het gebied meeleven en het 'n rotstreek vinden..
tot zover en Henri, jij ook dank ;)
ruut

Maico Weites

#3
Da's mooi kut.
Ik heb deze maand al drie(!) keer het slachtoffer geweest van diefstal, maar de politie hier in Bristol lijkt er niks mee te doen.
Toen m'n fiets gestolen werd in zicht van de beveiligingscamera's moest ik zelf de beelden maar opvragen bij de eigenaar...
Hopelijk zien we je foto's snel weer op de website verschijnen.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

ruut

Ja Maico,
Ik denk dat we 'n ander beeld/verwachting van de politie hebben.
Voor mij is het extra zuur, want de verzekering  heeft de clame  afgewezen.geen prolongatie voor deze maatschappij (Aegon)
Zal het Voorlopig moeten doen met m'n macrolens. Gister weer Ijsvogel gezien en gehoord, maar helaas....
Sparen dus...
Tot zover
Groet, ruut

marcel234

#5
Citaat van: Maico Weites op juni 28, 2022, 16:27:55 PM
Toen m'n fiets gestolen werd in zicht van de beveiligingscamera's moest ik zelf de beelden maar opvragen bij de eigenaar...
Toen mijn fiets werd gestolen belde ik direct met de politie (...) en die had hem na een half uurtje weer teruggevonden. Politie in NL kan goed werk doen..

woen

Citaat van: ruut op juli 12, 2022, 16:42:16 PM
Ja Maico,
Ik denk dat we 'n ander beeld/verwachting van de politie hebben.
Voor mij is het extra zuur, want de verzekering  heeft de clame  afgewezen.geen prolongatie voor deze maatschappij (Aegon)
Zal het Voorlopig moeten doen met m'n macrolens. Gister weer Ijsvogel gezien en gehoord, maar helaas....
Sparen dus...
Tot zover
Groet, ruut

Ha Ruut,

Kom je regelmatig tegen als je met Frodo aan de wandel bent.

Enig idee op hoeveel clicks je camera stond? Ik hou marktplaats e.d. in de gaten.

Groet,

Jeroen
Groeten,

Jeroen

ruut

#7
Hoi Jeroen,
Nee, de tellerstand is niet bekend. Ik laat regelmatig m'n apparatuur schoonmaken bij canon techrepair, maar die noteren geen standen, als er geen problemen zijn met de spiegel.
De stand zal best hoog zijn :)
Fijn dat je o.a. Marktplaats nakijk :angel:
Vriendelijke groet, ruut

OJGoreng

Je kunt die stand uit de EXIF van de laatste foto die je ergens anders hebt opgeslagen voor je spullen gestolen werden lezen, voor wat het waard is: https://photographylife.com/how-to-find-total-shutter-actuations-on-nikon-and-canon-dslrs
Met vriendelijke groet, Zainal

Pontifex

Een oud bericht natuurlijk maar toch nuttig als waarschuwing. Ik maar denken dat natuurliefhebbers waar we de gemiddelde sportieve recreant ook toe mogen rekenen een apart slag mensen was met een grotere bandbreedte van 'respect' (immers uitgebreid met dat voor natuur zelf). Loze aanname dus gezien dit soort gelegenheidsdieven.

Ik zelf loop nog wel eens te fotograferen op enige afstand van mijn fiets (met gesloten fietstas waar toch wel de gebruikelijke valuables in zitten) maar ik zet de fiets dan altijd op slot(*) en houd iha zicht op mijn fiets. Of ik van enige afstand komend zo een impulsieve dief op tijd kan frustreren in het uitvoeren van zijn daad staat te bezien maar het is te hopen voor deze persoon dat ik geen degelijk fotostatief in handen zal hebben mocht deze persoon zich within striking distance bevinden.

Niet lang geleden vergat ik in de trein, in het hoge bagagevak dat ik normaal nooit gebruik, een best dure parabolische microfoon, nieuw in doos. Ik was moe en een beetje in slaap gedommeld en ik zat niet in een trein met mijn station als eindbestemming maar een intercity die nog veel verder ging. Ruw ontwaakt en in grote haast verliet ik de trein en pas een dag later realiseerde ik mij dat ik de microfoon in de trein had achtergelaten. Dat ik het uberhaupt vergeten kon zijn had te maken met het het feit dat de microfoon al een paar jaar bij familie stond (een verjaardagscadeau) en ik het nu pas tijd vond om er eens mee te gaan werken. Omdat ik er nog nooit mee gewerkt zat het object nog niet in mijn 'system of care'. Zou ik er wel mee gewerkt hebben dan zit het ook meteen in mijn 'aandachtsveld' (ruim geinterpreteerd) verankerd. Tot mijn grote verbazing en immense dankbaarheid was er toch een eerlijke vinder en is de hele setup van microfoon en parabolische schotel volledig intact aan mij geretourneerd via NS gevonden voorwerpen. Zoals deze forum rubriek (ook) getuigt: er bestaan dus nog wel eerlijke mensen. Doordat ik deze eerlijkheid heb mogen ontvangen ben ik voor mijzelf ook gehouden aan een nog hogere standaard dan ik al had in deze zaken.

(*)  :-\ zal de dag komen dat door al dit waakzame gedoe de sleutel afbreekt en ik een 'tour de force' zal moeten volbrengen om met bagage en fiets weer thuis te komen of op zijn minst een treinstation te bereiken?