Spanje, Picos Europa en Pyreneeeeeeen

Gestart door Kapser, mei 29, 2008, 20:39:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kapser

Halloo

Is iemand recent in één van genoemde gebieden (Picos Europa en/of Pyreneeeeeeen) geweest?
Ik ga begin juli en ben op zoek naar aardige plekken voor m.n. Rotskruiper en Citroenkanarie. Ook voor andere tips houd ik me warm aanbevolen!!


Bedankt alvast!  

:D

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

redmar_woudstra

Kasper,

Citroenkanarie had ik tussen de toeristen in Cirque du Gavarnie, aan het eind van het wandelpad. Rotskruiper schijnt daar ook wel op de wand te zitten. Maar goed, dat is Frankrijk....
groet,
Redmar

JaapHennevanger

Op lauwersmeer.com staan goede vogelreisverslagen met gedetaileerde routebeschrijvingen naar oa Citroenkanarie, Sneeuwvinken, Dupontsleeuwerikken en Rotskruiper.

www.lauwersmeer.com

Succes ermee!
Jaap Hennevanger



Kapser

Bedankt voor alle tips.
En guess wat, ik ga toch camperen.
Heb het er niet zo op, maar is wel lekker gezond voor de knip!!
En da's ook belangrijk.

Mochten er nog tips met recente waarnemingen zijn, dan houd ik me nog steeds aanbevolen! :-D



redmar_woudstra

Camping Pain du Sucre, Gavarnie:

Orpheusspotvogel, Westelijke Bergfluiter, Slangenarend, Waterspreeuw, Beflijster, Rotszwaluw, Vale Gier.

en dan bedoel ik vanaf de camping ;)

Even tussendoor: Kasper, waarom per sé de Spaanse kant? Is die zoveel beter dan de Franse kant? Of combineer je het met de steppes bij Zaragoza?
groet,
Redmar

Kapser

Ach Spanje is gewoon gaaf, heb er al wat ervaring mee, en heb gelezen dat de Franse kant wat drukker is en touritischer.
Bovendien kan ik aan de Spaanse kant nog wat extra leuke dingetjes zien, zoals Zwarte Tapuit!


GR!

jelmerpoelstra

#7
Ja, ik zou ook zeker naar de Spaanse kant gaan, dat is beter voor de meeste leuke soorten, plus de Spaanse bonussen. Rode Rots & Alpenheggemus & Sneeuwvink kun je dan onderweg bij de hoge cols bij de grens doen.

Ik zag een advies over Ordesa -- persoonlijk viel me dat wat tegen, en beviel het me beter verder naar het westen. Bijvoorbeeld de Valle de Hecho is perfect. Daar is een camping langs een bergweggetje (Gabardito, komt wel terug in reisverslagen), een paar km van een zeer betrouwbare plek voor Citroenkanarie (direct bij P-plaats) en Rotskruiper (30 min lopen). Op die camping ook Bergfluiter, en die algemene omgeving is wrs. het best voor alle rovers met Lammergier zeer gemakkelijk. Ook de meeste Vale Gieren daar, en Steen- en Dwergarend etc gemakkelijk. Ga je naar het oosten daar vandaan, richting Ordesa, dan zie je de roofvogelaantallen geleidelijk afnemen.

Iig tot en met 2002 was Zwarte Tapuit gemakkelijk bij Riglos (zuidrand vd Spaanse Pyreneeen), maar ik geloof dat ie daar 2004 maar sowieso 2005 niet (meer?) heeft gebroed. Maar de steppes bij Zaragoza zijn echt maar een klein eindje rijden en dan kun je die alsnog pakken, tezamen met de hele reutemeteut aan steppesoorten. Riglos kom je dan alsnog langs en is nog wel de moeite waard voor grasmussen - provencaal, kleine zwartkop, baardgrasmus, orpheus, allemaal gehad daar. En goede rotsduiven.