Determinatie roofvogel, te griekenland

Gestart door Theun Blaauw, juni 06, 2022, 20:33:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theun Blaauw

Ik weet niet of jullie hier iets mee kunnen, maar toen ik in griekenland was zag ik een grote roofvogel overvliegen. Ik heb geen foto's kunnen maken, maar ik heb zo veel mogelijk opgeschreven van wat ik zag. de vogel was gezien op de site van Delphi, rond midden maart. descriptie: grote donkere vogel, fors, staartlengte 1/2 vleugelbreedte, stompe vleugel, waaier of rechte staart, effen kleed. hield vleugels recht bij zweven en zwoof een rondje op hoogte van de bergtoppen, niet uitstekende kop. het donkere en effen kleed kan komen door het licht. toonde duidelijk zwaar aan. zelf dacht ik dat het een arend was, maar ik wist niet welke. kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet
Theun Blaauw

frankneijts

Theun, alle respect voor je poging maar dit gaat nooit tot een bevredigende determinatie leiden. Je bent, no offence!, duidelijk geen ervaren waarnemer en onze ervaring is dan dat bijv. grootte van een solitaire vogel zonder onmiddellijke referentie heel vaak totaal verkeerd wordt ingeschat. Ook de rest van de beschrijving biedt geen aanknopingspunten om iets zinnigs over de ID te kunnen zeggen. Gewoon vergeten dus en voor een volgende keer: soms kunnen zelfs heel matige plaatjes voldoende aanknopingspunten geven voor een betrouwbare ID (maar liefst natuurljk scherpe en goed belichte.. :angel:)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'