Hoofdmenu

Korenbloem

Gestart door Gijs21, mei 31, 2022, 10:27:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gijs21

Ik heb recent meerdere waarnemingen van korenbloemen ingevoerd, maar gek genoeg krijgen die nooit een groen vinkje. Is daar een reden voor? Is er iets met korenbloemen dat validatie lastig maakt? Just curious

Rien Ondersteijn

Ik vermoed dat de validator die deze soort behandelt ze zoveel mogelijk tegelijk valideert -er worden van deze plant nogal wat meldingen gemaakt.
Als je de foto's bekijkt van Korenbloem zie je dat ze bijna allemaal nog bekeken moeten worden .
[ Hij wordt trouwens ontiegelijk veel ingezaaid].
Groene groe[n]tjes.Rien.

Gijs21

Dank voor de reactie. Ja ik denk dat veel soorten worden ingezaaid, vind ik als leek moeilijk te beoordelen

Henri van Dodeweerd

In wegbermen in en rond de bebouwde kom is het volgens mij (vrijwel) altijd inzaai... Kijk daarvoor ook naar wat er allemaal nog meer bij staat..
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

rapunzel

En ook terreinbeheerders zaaien in !
M.vr.gr.
Koos
Koos Ballintijn

Rien Ondersteijn

Floravervalsing; moest verboden zijn...  :police:
[evenals Faunavervalsing].
Groene groe[n]tjes.Rien.

nielseimers

Citaat van: Gijs21 op mei 31, 2022, 10:27:07 AM
maar gek genoeg krijgen die nooit een groen vinkje. Is daar een reden voor?

De reden is dat er 10 keer zo veel fotowaarnemingen binnenkomen dan we kunnen beoordelen. We gaan ook in de winter deze waarnemingen niet meer kunnen beoordelen, dus ik vrees dat de kans groot is dat jouw korenbloemen nooit meer gevalideerd gaan worden. Tenzij een validator deze bij toeval uitkiest om te valideren.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: nielseimers op mei 31, 2022, 16:58:34 PM
Citaat van: Gijs21 op mei 31, 2022, 10:27:07 AM
maar gek genoeg krijgen die nooit een groen vinkje. Is daar een reden voor?

De reden is dat er 10 keer zo veel fotowaarnemingen binnenkomen dan we kunnen beoordelen. We gaan ook in de winter deze waarnemingen niet meer kunnen beoordelen, dus ik vrees dat de kans groot is dat jouw korenbloemen nooit meer gevalideerd gaan worden. Tenzij een validator deze bij toeval uitkiest om te valideren.

Of er moeten validatoren komen die alleen deze niet te verwarren soorten beoordelen en dan ook mogelijk een deel van de rommelwaarnemingen 'afkeurt'. Het is natuurlijk wel jammer als waarnemingen niet gevalideerd worden...
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

nielseimers

We hebben al diverse pogingen gewaagd, maar krijgen geen nieuwe validatoren gevonden. Ook een oproep op het forum heeft niets opgeleverd. Voorlopig dus geen nieuwe validatoren.

Gijs21

Citaat van: rapunzel op mei 31, 2022, 15:05:41 PM
En ook terreinbeheerders zaaien in !
M.vr.gr.
Koos

Je komt in nieuwe natuurgebieden nog wel eens zeldzame plantensoorten tegen, maar dat zal ook wel allemaal inzaai zijn. Ik vind planten op zich wel interessant, maar het idee dat het vaak inzaai is maakt het waarnemen iets minder leuk.

Gijs21

Citaat van: nielseimers op mei 31, 2022, 16:58:34 PM
Citaat van: Gijs21 op mei 31, 2022, 10:27:07 AM
maar gek genoeg krijgen die nooit een groen vinkje. Is daar een reden voor?

De reden is dat er 10 keer zo veel fotowaarnemingen binnenkomen dan we kunnen beoordelen. We gaan ook in de winter deze waarnemingen niet meer kunnen beoordelen, dus ik vrees dat de kans groot is dat jouw korenbloemen nooit meer gevalideerd gaan worden. Tenzij een validator deze bij toeval uitkiest om te valideren.

In dat licht bezien heb ik respect voor het enorme aantal waarnemingen dat wel wordt gevalideerd.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Gijs21 op juni 29, 2022, 08:23:05 AM
Citaat van: rapunzel op mei 31, 2022, 15:05:41 PM
En ook terreinbeheerders zaaien in !
M.vr.gr.
Koos

Je komt in nieuwe natuurgebieden nog wel eens zeldzame plantensoorten tegen, maar dat zal ook wel allemaal inzaai zijn. Ik vind planten op zich wel interessant, maar het idee dat het vaak inzaai is maakt het waarnemen iets minder leuk.

Ook dan kun je genieten van de mooie bloemen ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd