Hoofdmenu

Meeuw

Gestart door Lisette, mei 21, 2022, 20:23:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lisette

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/242411887/.
1 Zilvermeeuw - Larus argentatus tweede winter
datum: 2022-05-17
locatie: Stiens - Wide Mar (FR)

foto's:


mgieskens

Op het eerste gezicht denk ik ook een Zilvermeeuw. Al durf ik een Pont zo niet uit te sluiten.
Maar 2de winter kleed lijkt mij in deze tijd van het jaar sowieso niet correct.  ;)
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Lisette

Citaat van: mgieskens op mei 21, 2022, 20:53:36 PM
Op het eerste gezicht denk ik ook een Zilvermeeuw. Al durf ik een Pont zo niet uit te sluiten.
Maar 2de winter kleed lijkt mij in deze tijd van het jaar sowieso niet correct.  ;)

Ja dat moet natuurlijk zomer zijn 😅 nu je het zegt vind ik de snavel wel wat lang voor een zilver, maar voor een pont vind ik de kop dan juist weer te donker...

ruud_altenburg

Het is een 2kj (oftewel eerste zomer) Kleine Mantel, ik heb de waarneming voor je aangepast. Het probleem bij dit soort kleden is dat er weinig aanknooppunten zijn voor determinatie, maar zie ongetekende grote dekveren en zware anker-tekening in de mantelveren.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Lisette

Citaat van: ruud_altenburg op mei 28, 2022, 20:04:49 PM
Het is een 2kj (oftewel eerste zomer) Kleine Mantel, ik heb de waarneming voor je aangepast. Het probleem bij dit soort kleden is dat er weinig aanknooppunten zijn voor determinatie, maar zie ongetekende grote dekveren en zware anker-tekening in de mantelveren.
super dankjewel! Ik had zelf ook nog eens rondgestruind tussen foto's van meeuwen, ik zag dat er bij kleine mantelmeeuwen meer tussen zitten die ook zo'n soort snavel hebben (lang en dun). Bij zilvermeeuwen niet, dus dat is ook wel een duidelijk kenmerk.