Inderdaad geen Donacia clavipes. Ik vermoed dat dit Donacia simplex is. De lichte basis van de dijen is niet te zien, maar aan poot 1 lijken de basis van de scheen en tarslid 1 licht te zijn; dat is geen beschreven kenmerk zover ik weet, maar ik zie het vaak bij simplex en nog nooit bij soorten met geheel donkere poten. Verder klopt de dicht bestippelde oppervlaktestructuur en vorm van het halsschild met D.simplex, zover dat te beoordelen is vanaf deze foto. Als de poten toch geheel donker zijn, wat aan deze foto niet is uit te sluiten, dan zou het D. thalassina kunnen zijn.
Ook niet geheel uit te sluiten is Donacia vulgaris: deze heeft de top van de dekschilden uitgerand, wat op de foto niet zo lijkt te zijn, maar de uitersten van variatie van beide soorten liggen niet heel ver uit elkaar. De vorm van de omtrek van de dekschilden, ook een verschil tussen vulgaris en simplex, is uit deze hoek moeilijk te bepalen.
Al met al wat mij betreft een onzekere Donacia simplex, zoals zo vaak bij foto's van deze zeer algemene soort van (grote) egelskop.