Wat voor camera?

Gestart door Folkert Jan, mei 28, 2008, 19:10:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

hee iedereen,

ik heb dit subforum helemaal doorgelezen, maar kon niet echt iets vinden van daar en daar moet ik echt op letten bij het kopen van een camera.

Ik ben nog maar een beginner en hoef dus geen mega dure camera, maar zou graag wel betere foto's maken dan ik nu kan met mijn canon powershot A530

mijn doel is om vogels te fotograferen zodat ik ze eventueel hier bij waarnemingen kan zetten of op het forum en dat met zekerheid gezegd kan worden ik heb die en die vogel gezien.

ook wil ik veel verder kunnen inzoomen dan dat ik nu kan.
deze camera heeft 4x optische zoom en dat is echt veel te weinig.
ik zou minstens het dubbele of zelfs meer willen.

uit de topics in dit subforum heb ik het idee gekregen dat de volgende dingen belangrijk zijn

- goed merk zodat het niet snel kapot gaat
- goede type lens ivm lichtinval etc


ik wil ongeveer maximaal 250 euro uitgeven.

Ik ben toen naar de site www.kieskeurig.nl gegaan en heb wat specificaties ingevoerd waaronder

- optische zoom minimaal 10x
- beeldstabilisator
- scherpstelling automatisch
- zoeker lcd en optisch
- serieopname
- videofunktie met geluid


dan krijg ik de volgende resultaten

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/qu...lecamera&sort=2

welke is de beste keus volgens jullie?

zelf dacht ik aan deze:

http://www.kieskeurig.nl/product/71A01D1E6...29D003CD1C1.htm

aangezien het van sony is.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Goyatlah