Onbekende vogel

Gestart door Chris Janse, mei 11, 2022, 18:35:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chris Janse

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/241122318/.
1 Vogel onbekend - Aves indet. roepend
datum: 2022-05-06
locatie: Waddinxveen - 't Weegje (ZH)


geluiden:
https://waarneming.nl/sounds/165752/
geen idee wat dit is, meerdere keren roepend achter elkaar.(niet de koekoek trouwens)

Oenanthe

Dit is er echt een voor hele snelle beslissers zeg. Ik kan amper de koekoek herkennen maar het fragment is wel bijzonder kort.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Matthijs Molenaar

Als je het roepje bedoelt waarmee de opname begint en eindigt zou ik het wel Koekoek noemen. Inderdaad zou het wenselijk zijn als de opname wat langer zou duren...
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Chris Janse

Ik bedoel de dubbele tsjoewie. Niet de koekoek, en het was niet echt nodig om de opname langer te maken want het was steeds hetzelfde.

Lisette

Citaat van: Chris Janse op mei 11, 2022, 19:13:25 PM
het was niet echt nodig om de opname langer te maken
Een opname net iets langer maken helpt wel een heel eind als je probeert naar een onbekend geluid te luisteren. Jij hebt de vogel in het veld horen roepen, maar geluiden luisteren in het veld of op een opname is niet hetzelfde. En daarom is het sterk aan te raden opnames voor vragen niet zo ver in te korten. Zelf denk ik dat je mystery bird hier een kool of pimpelmees is.

Chris Janse

Oke, bedankt voor de tip

keesschreven

Volgens mij: Tjiftjaf, Merel, Koekoek. Maar voor die Tjiftjaf is het fragment wel heel kort inderdaad.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Rob Koelman

Citaat van: Chris Janse op mei 11, 2022, 19:13:25 PM... en het was niet echt nodig om de opname langer te maken want het was steeds hetzelfde.

Door de zeer sterke inkorting is dit een voor determinatie waardeloze opname geworden. Kan er echt niks mee...  :police:
Met vriendelijke groet, Rob

pdeknijff

Dit is inderdaad een zinloze opname. Inderdaad, het kan niet lang genoeg zijn bij "onbekende" zangers en dan het liefst zonder knippen en plakken zodat het natuurlijke ritme intact blijft.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff