Export gegevens

Gestart door Corryabbink, mei 28, 2008, 13:21:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Export van mijn waarnemingen.
Kan met CVS of KML wat betekent dat in praktijk?
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

marcel123

CiteerCSV
KML (hiervoor moet google earth op de pc geinstalleerd zijn)
Je ziet geen verschillen als je de export uitgevoerd hebt.. ;)  

hiskodevries

een csv bestand kun je b.v. openen in excell en dan weer op allerlei manieren sorteren etc.
Een kml bestand moet je openen in google earth daar kun je dan leuke filmpjes van je waarnemingen bekijken of gewoon de exacte positie op een veel betere kaart dan door google maps wordt gebruikt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Tinok

Hoi,

Ben even aan het stoeien met het importeren maar ik krijg alle gegevens van 1 waarnemingin 1 kolom. Ik moet ws iets doen met het scheidingsteken maar ben niet weer niet zo bekend in excell dat ik dat weet.
Wat is de oplossing :wub:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

marcel123

#5
Tools>Text to Columns.

CiteerDan moet je hem eerste opslaan en daarna pas openen met excel. Als je hem meteen opent in Mozilla/Explorer gaat het fout. Vervolgens moet je hem opslaan als Excel bestand.

Tinok

#6
Hey Marcel,

Fijn dat je me wil helpen.
Nu wil het geval dat ik een nederlandstalige heb. Tools is extra toch? Daarin staat geen tekst in kolommen. Ik heb excell versie 2002 is die anders?


Ondertussen is je qoute erbij gekomen. Dus ik ga het eens proberen met eerst opslaan en dan pas openen. Heb trouwens firefox...
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

marcel123

#7
Het is ook mogelijk via je landinstellingen of taalinstellingen of iets dergelijks denk ik..

mmm het is Data>Text to columns.. heb je die wel? De derde optie van boven...

Tinok

groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

JohnvR

Vandaag las ik tip23, dat je een waarnemersnummer kunt registreren, zodat je waarnemingen op naam naar andere instanties gaan:

Tip #23
je via Mijn Waarneming.nl zelf kunt bepalen of je waarnemingen geëxporteerd mogen worden naar werkgroepen en PGO's (bijv. SOVON). U kunt hier ook uw waarnemersnummer registreren, zodat de gegevens op uw naam geëxporteerd worden naar de betreffende instantie.

Ik vind dit heel belangrijk, echter, ik vind de functie niet.

Jeroen Nagtegaal

Ga naar waarneming.nl, Klik op je eigen naam recshtboven. Rechts in het midden staat dan veranderen en eronder Lidmaatschappen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohnvR

Bedankt Jeroen  :duim:

Het werkt anders dan ik dacht. Het is kennelijk de bedoeling dat je per organisatie een waarnemerscode opgeeft. Ik zou graag zien dat overal waar mijn waarnemingen naar toe gaan, ongeacht of ik er lid van ben of er een waarnemerscode van heb, dat mijn naam erbij komt, maar een begin is er.

veedee

Ik hoor her en der berichten dat ik via mijn via Obsmapp ingevoerde waarnemingen rechtstreeks zou moeten kunnen overzetten naar Sovon / BMP waar ik een plot voor tel.
Ik ben via lidmaatschappen nu gekoppeld aan Sovon via mijn waarnemingscode maar wil graag weten hoe een bepaalde telling 1-op-1 kan overzetten. Is dit mogelijk en zo ja hoe precies?
Alvast bedankt voor iedere feedback.
gr. Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

hiskodevries

Vincent, als jij in obsmapp vastlegd dat je ook naar sovon wilt uploaden gaat het volledig automatisch.
Obsmapp->gebruikersinstellingen->portalen ->sovon
en dan je inloggegevens voor sovon invoeren. Klaar
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

veedee

Dat heb ik laatst een keertje gedaan. Ingevoerde waarnemingen geupload maar waar die gegevens binnen Sovon dan blijven, Joost mag het weten. Misschien dat ik Sovon hiervoor moet benaderen of heb jij hier ook ervaring mee? Moet ik dan eerst een deelbezoek van aanmaken ofzo? Het is de bedoeling dat ik de data in het veld één keer invoer via Obsmapp en dat de stippen automatisch binnen het deelbezoek, onderverdeeld naar vogelsoort, worden ingetekend en de juiste broedcode krijgen. Kan dat en zo ja hoe?
Alvast bedankt.
Vincent..
gr. Vincent Douwes..

www.flickr.com/photos/vincentdouwes

hiskodevries

Daarvoor moet je bij sovon zijn
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0