Alerts van waarneming veroorzaken waarschuwingen in mijn mail client

Gestart door frankaroos, april 27, 2022, 14:48:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankaroos

Sinds een aantal weken veroorzaken alerts afkomstig van "alerts@waarneming.nl" oranje waarschuwingsberichten in mijn Gmail: "Wees voorzichtig met dit bericht" enz.

Volgens Google (help pagina) zou dit betekenen dat de afzender van het bericht niet geverifieerd is.

Ik heb zelf geen zin en tijd om me te verdiepen in RFC 7208 etc., want die tijd heb ik gehad.

Iemand met kennis een idee voor een oplossing? Ik kan zelf geen SPF record aanmaken. Het zou sowieso aan de zender liggen om e.e.a. op te lossen.

frankaroos


hiskodevries

Ik kan het niet reproduceren. Zelf wat alerts ingesteld en die komen zonder deze melding keurig in Gmail binnen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankaroos

Ik denk dat het een Google dingetje is omdat ik de alerts van waarneming.nl naar een alternatief e-mail adres laat sturen bij een andere host en vandaar automatisch naar mijn Gmail laat doorsturen. Dit heeft wat voordelen v.w.b. beveiliging, maar die beveiliging is nogal strikt blijkbaar. Ik zal ze eens benaderen. Maar bedankt voor de feedback, want ik wilde graag weten of anderen dezelfde problemen hadden.

frankaroos

Citaat van: FrankR op mei 01, 2022, 17:25:20 PM
Ik denk dat het een Google dingetje is omdat ik de alerts van waarneming.nl naar een alternatief e-mail adres laat sturen bij een andere host en vandaar automatisch naar mijn Gmail laat doorsturen. Dit heeft wat voordelen v.w.b. beveiliging, maar die beveiliging is nogal strikt blijkbaar. Ik zal ze eens benaderen. Maar bedankt voor de feedback, want ik wilde graag weten of anderen dezelfde problemen hadden.

Off-topic maar misschien wel een tip. Als je een afzender niet vertrouwt (sorry waarneming.nl, maar no offense) laat automatische e-mails of marketing e-mails sturen naar een "honey pot" (een alternatieve e-mail op een andere host) met malware detectie en automatisch doorsturen naar je centrale e-mail account dat je lelieblank wil houden en ook nog eens een malware check uitvoert. Ik krijg NOOIT ongewenste e-mails of phishing e-mails of whatever op mijn master e-mail client (in dit geval Gmail dus). Ook niet van websites die een beetje "flaky" zijn en die ik per se mijn honey pot e-mail adres laat registreren.

Op mijn mobiel is dat een andere zaak, maar nooit ellende via mijn master e-mail, wel soms via bellen, maar daar heb ik filters voor ingesteld n.a.v. bekende trucjes door boeven; ook vrijwel nooit enige last.

hiskodevries

Citeeromdat ik de alerts van waarneming.nl naar een alternatief e-mail adres laat sturen bij een andere host en vandaar automatisch naar mijn Gmail laat doorsturen
dat zou maar zo de oorzaak kunnen zijn.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0