vertalen van buitenlandse fauna literatuur

Gestart door fauna-onderzoeker-hans, februari 24, 2006, 14:07:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

fauna-onderzoeker-hans

weg gehaald

acherontia

De kwaliteit van de vertaling is wel heel mager.........

Jeroen

matthijsbroere

CiteerDus nog engels bij leren of andere talen is echt zinloos tegenwoordig.
De vertalingen zitten vol kromme zinnen en fouten Hans.

CiteerIf you this Internet site goes on
om maar wat te noemen.
Matthijs Broere

marcel123

Het grootste probleem met vertalers is de kwaliteit..maar mijn ervaring is met online vertaalsystemen dat het engels dat ze produceren beter te lezen is dan het russisch wat op de internetsite staat.. ;). en dat het dan niet vlekkeloos is...

Vincent

#4
Die site kende ik wel, is wel handig als je een tekst niet begrijpt. Dan kun je uit het (dan ook gebrekkige) Nederlands wel opmaken waar het over gaat. Maar om een Nederlandse tekst naar het Deens te vertalen, en dan opsturen zou ik niet doen. De vertaalmachine maakt waarschijnlijk meer fouten dan als je het zelf schrijft.

Als je dan vanuit het Engels naar Nederlands vertaald, krijg je zulke vertalingen:

CiteerYou can clear your Google search history from the Google search box, the Google Toolbar, or your browser. We've included instructions for all three methods below.
CiteerU kunt uw Google onderzoeksgeschiedenis van de Google onderzoeksdoos ontruimen, de Toolbar Google, of uw browser. Wij hebben instructies voor alle drie hieronder methodes omvat.

Lang leve de vertaalmachine  <_<  :gap:
Vincent

tekenaar

Ik heb via een babelfish vertaling toch wat meer begrepen van een Italiaanse tekst over een visje. Hierdoor kwam ik achter de habitatvoorkeur van lasca sneep, en die is in de niet-Italiaanse literatuur in het geheel niet beschreven. Wat ik hiermee wil zeggen: ik denk ook dat die vertaalmachines wel nuttig zijn. In ieder geval gaat het sneller als woord voor woord opzoeken in een woordenboek.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

grunsven

een brief in het nederlands schrijven en dan naar italiaans vertalen met babelfish en opsturen is geen succes. maar als je een tekst in japans hebt kun je hem wel omzetten naar krom engels of nederlands. Altijd nog een stuk begrijpelijker dan japans.

Soms dus erg handig die vertaalmachines.

Roy
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)