Grote roofvogel?

Gestart door ericv, mei 27, 2008, 20:17:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

ericv

Wat denken jullie van de bovenste twee foto's? Deze werden door iemand in een ander forum gepost, en zijn op 25 mei (zondag dus) bij Nismes (Z-Belgiƫ) gemaakt. Leek mij gier- of arendachtig (Vale gier?). De twee onderste foto's zijn van een andere, veel kleinere roofvogel, op ongeveer gelijke afstand (Wespendief?).

Hartelijk dank voor het meedenken!

Eric Visser

Kasper S

Mij lijken links en rechtsboven verschillende. Of ligt dat aan mij ?
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | CuraƧao

ericv

CiteerMij lijken links en rechtsboven verschillende. Of ligt dat aan mij ?
Nee, zouden dezelfde vogel betreffen.

Eric

Robert

de onderste foto`s lijken mij zwarte kraai oid.
bovense zal ik niet weten maar geen vale gier, is de staart te lang voor.

Gr Robert
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

frankneijts

Bovenste vogel: ik tel 5 duidelijke vingers en dat sluit arenden en gieren bij voorbaat uit. De onderzijde is nogal vlekkerig/bont en dat wijst naar Buizerd, evenals de staartvorm en -lengte. En eigenlijk geldt dat ook voor de onderste vogel........ (ze lijken zelfs qua tekening op elkaar: de bovenste en de onderste...).  
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

ericv

CiteerBovenste vogel: ik tel 5 duidelijke vingers en dat sluit arenden en gieren bij voorbaat uit. De onderzijde is nogal vlekkerig/bont en dat wijst naar Buizerd, evenals de staartvorm en -lengte. En eigenlijk geldt dat ook voor de onderste vogel........ (ze lijken zelfs qua tekening op elkaar: de bovenste en de onderste...).
Blijft alleen dat de waarnemer zegt dat de bovenste vogel veel groter leek dan de onderste, op vergelijkbare afstand. Maar afstanden kunnen natuurlijk bedriegelijk zijn.

Dus als ik het goed begrijp, Frank, bij 5 vingers en ronde staart buizerd-achtige, en pas bij 6-7 vingers gaan denken aan arend of gier?

Bedankt!

Eric

frankneijts

Afstanden zijn bedrieglijk Eric maar grootte ook!
Inderdaad hebben de meeste middelgrote roofvogels maar 4 of 5 zichtbare vingers (kiekendieven, buizerden, Wespendief, Rode Wouw). Zwarte Wouw echter heeft er 6, evenals Dwergarend (beid van Buizerd-formaat). Alle arenden verder 6 of 7.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

GijsB

heb de foto wat opgelicht in photoshop en bij de bovenste foto's is duidelijk een zwarte polsvlek te zien, dat duid op buizerd lijkt me

Gijs

P1234

Ik kwam deze foto's ook tegen op de site www.waarnemingen.be, en daar wordt eveneens aan een Buizerd gedacht.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

ericv

De waarnemer had inderdaad dezelfde vraag gesteld op waarneming.be, maar twijfelde aan het antwoord. Ik heb daarom voorgesteld het hier ook even te proberen. Buizerd dus. Bedankt voor alle bijdragen!

Eric