Heren,
Heeft het dier anaaldoornen? En hoe zien de elementen van het postantenaalorgaan eruit? Op basis van dorsale pseudocelli codering is dit hoogst waarschijnlijk een Onychiurus (is de opgegeven codering dorsale en vertical pseudocelli aan beide zijde van het lichaam hetzlefde?). De ventrale codering past het best by O. ambulans, deze soort heeft een zeer variabel aantal ventale pseudocelli. Zijn de macrochaeta relatief stomp?
Met groet,
Hey Matty,
Anaaldoornen aanwezig, d0 aanwezig, complexe vesicles in de PAO als bloemkooltjes, twee rijen haren op Abd VI met p0.
Dorsale codering is consistent op 32/133/33353. Ventrale codering in meerdere dieren staat nu op 3/011/3(2/1)22. Een dier heeft een pseudocellus op Abd 2 aan weerszijden, deze kan ik eerder gemist hebben (!). Thorax 1 heeft consistent 8-9 + 8-9 haren. Dieren komen overeen met de beschrijving - en beschreven variatie binnen de soort - voor Onychiurus circulans in Fjellberg (1998) en Arbea (2012).
Wel een moeilijk genus, die pso's zijn overal te vinden. In Protaphorura hoef je alleen maar de rijtjes op te zoeken en dan vind je het wel :-). Enfin, ik denk dat ik er nu eindelijk uit ben.
Met vriendelijke groet,