Is een zuigexhauster veilig in gebruik zonder dat jezelf dieren binnenkrijgt?

Gestart door robertknoops, maart 16, 2022, 10:54:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

robertknoops

Ik heb na lang wachten eindelijk mijn determinatie boek over springstaarten binnen.
Nu wil ik gebruik gaan maken van een zuigexhauster, is dit veilig in gebruik zonder dat je kans loopt om kleine dieren binnen te krijgen?
Ik las namelijk in het boek dat een onderzoeker 1954 na twee maanden rond de 50 eieren van springstaarten in zijn neusholte zaten,
misschien zat er in die tijd nog geen gaasje voor zoals nu, Helpt het gaasje ook afdoende?

Hopende op een antwoord, zodat ik met een gerust hart op pad kan gaan.
Robert

roelvanbezouw

Citaat van: robertknoops op maart 16, 2022, 10:54:53 AM
Ik heb na lang wachten eindelijk mijn determinatie boek over springstaarten binnen.
Nu wil ik gebruik gaan maken van een zuigexhauster, is dit veilig in gebruik zonder dat je kans loopt om kleine dieren binnen te krijgen?
Ik las namelijk in het boek dat een onderzoeker 1954 na twee maanden rond de 50 eieren van springstaarten in zijn neusholte zaten,
misschien zat er in die tijd nog geen gaasje voor zoals nu, Helpt het gaasje ook afdoende?

Hopende op een antwoord, zodat ik met een gerust hart op pad kan gaan.
Robert

Nooit problemen mee gehad. Zorg dat je van dat fijne insectengaas heb en dat deze geen water kan absorberen - synthetische vezel gebruiken.

Succes met de jacht!

Roel
Roel van Bezouw - Validator Springstaarten
--------------------
Genomic Breeder Open Field Crops

robertknoops

mberg

Hej Robert,

Ik zuig al 30 jaar bijna wekelijks bodemmonster en leef nog steeds (in goede gezondheid  B).

Met groet,
Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging