Na een tijd in Bulgarije gebivakkeerd te hebben, zit ik nog eens mijn waarnemingen door te kijken en tot mijn verbazing zie ik 2 waarnemingen van de heenreis die vlak bij elkaar gedaan zouden zijn:
- 2021-08-12, IJsvogel, BRD - FO Forchheim (Landkreis), GPS (49.800557, 11.208239)
- 2021-08-16, Alpengierzwaluw, BRD - FO Forchheim (Landkreis), GPS (49.800557, 11.208239)
Nu klopt de eerste waarneming (IJsvogel) wat betreft plaats wel, maar de tweede (Alpengierzwaluw) niet. Bij de eerste waarneming waren we onderweg, maar bij de tweede waarneming zaten we al lang en breed in Sofia. Wat invoeren betreft zijn er tussen deze twee waarnemingen geen waarnemingen ingevoerd.
De locatie van de tweede waarneming is waarschijnlijk vastgelegd voordat er een "locatie fix" was en was de oude locatie er nog. Dat is wel gek, want het toestel is onderweg gebruikt als navigatie en is zeker 2 keer helemaal uit (power down) geweest.
Klopt het dat ObsMapp de laatste (geldige) locatie vasthoud ? En zo ja, is het dan misschien niet handiger om een waarneming NIET met GPS vast te leggen zolang er geen locatie fix is ?
PS. Inmiddels heb ik de locatie van de tweede waarneming aangepast.