Paraclusia tigrina? Op 1300 m (AT)

Gestart door Rayan Majoor, maart 10, 2022, 11:02:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://observation.org/observation/235042610/.
1 Paraclusia tigrina imago, gezien
datum: 2021-07-27
locatie: Austria - Kaunertal (AT)

foto's:

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jeeweevz

Lastig te zien op deze foto's, maar het is geen Paraclusia tigrina. Zoek het meer in de richting van de Pallopteridae of Lauxaniidae, maar zoals gezegd, lastig te zien op deze foto's.
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

Rayan Majoor

Duidelijk. Fijn dat je zo in ieder geval al bepaalde soorten uit kan sluiten.
Heb 'm nu op Palloptera quinquemaculata gezet: zijn vast nog meer opties, maar weet niet wat hier alle opties zijn en heb geen determinatiesleutels oid (voor zover die tenminste nuttig zijn met deze foto's)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jeeweevz

De zijkanten van het borststuk lijken nogal grijsachtig wat bij Palloptera quinquemaculata (en ook bij Paraclusia tigrina!!) niet het geval is.
Misschien toch even op diptera.info plaatsen. Voor mij aan de hand van deze foto's niet goed te bepalen, maar er zijn op diptera.info wel experts actief die er wellicht meer van kunnen zeggen.
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

Rayan Majoor

#4
Goede tip, doe ik. Bedankt!.
Zie dit topic op Diptera.info
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rayan Majoor

Op diptera.info te horen gekregen dat het Toxoneura usta betreft :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl