ik zoek de naam van vlinders

Gestart door ptamerus@planet.nl, februari 20, 2022, 18:38:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

ptamerus@planet.nl

wie kent deze 2

Rayan Majoor

#1
Beste 'Ptamerus',

als eerste zal ik maar even de soorten benoemen die op je foto's staan: op de eerste foto en boterbloempje, op de tweede een vals witje. Allebei vlinders uit de familie van de spanners, dus macronachtvlinders.

Los daarvan: welkom op het forum. Als je hier vragen stelt is het handig om op z'n minst ook de vindplaats- en datum te vermelden, aangezien deze veel uitmaken voor de determinatie. Op de waddeneilanden komen andere soorten voor dan in Limburg (en bedenk wat voor effect het dan zal hebben als je ze bijvoorbeeld in Frankrijk hebt gezien), en beide soorten op je foto's zal je niet nu in de winter hebben gezien (terwijl er nu wel andere vlinders actief zijn).
Het makkelijkste is om op waarneming.nl een account aan te maken, daar dan een waarneming in te voeren (dan kan je ook betere kwaliteit foto's toevoegen) en vervolgens bij de waarneming op 'opties' te klikken en dan je vraag via 'hulp forum' hier te plaatsen. Dan zien we de foto's, datum, vindplaats en eventuele andere informatie gelijk hier... én help je mee de database completer te maken.
Verder is het gebruikelijk om hier op het forum met je naam te ondertekenen (zodat ik tegen een persoon kan praten ipv tegen een e-mailadres). Je kan dit makkelijk doen door in je profiel op het forum je 'handtekening' aan te passen: dit is de tekst die standaard onder elk bericht komt te staan, zoals je ook bij mij ziet.

Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze gerust
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

ptamerus@planet.nl

Beste Mijnheer Major,
Bedankt voor uw reactie , ik ben op waarnemingen.nl ingeschreven en ik zie daar niet de keuze mogelijkheden die U beschrijft.

Ik zal daar nog eens naar kijken.
Ik zal trachten mijn handtekening te plaatsen. De beide vlinders had ik in 2017 in Zuid-Engeland s'zomers gefotografeerd in de periode dat ik daar woonde .

Ik heb nog meer foto's waar ik vragen over heb.

Met vr. groet Peter Tamerus

Henri van Dodeweerd

Citaat van: ptamerus@planet.nl op februari 21, 2022, 00:34:30 AM
Beste Mijnheer Major,
Bedankt voor uw reactie , ik ben op waarnemingen.nl ingeschreven en ik zie daar niet de keuze mogelijkheden die U beschrijft.

Ik zal daar nog eens naar kijken.
Ik zal trachten mijn handtekening te plaatsen. De beide vlinders had ik in 2017 in Zuid-Engeland s'zomers gefotografeerd in de periode dat ik daar woonde .

Ik heb nog meer foto's waar ik vragen over heb.

Met vr. groet Peter Tamerus

Dag Peter,

Als je je waarneming hebt ingevoerd, open je de waarneming. Rechts bovenin staat dan een knop 'opties'. Als je daarop klikt, dan opent er een rolscherm. Dan kies je voor de optie 'hulp forum'.

In het scherm wat dan opent kun je de tekst selecteren. Als je dan op het forum een topic opent, dan kun je daar de tekst plakken.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd