Allemaal mannetjes? (bleek blauwtje, AT) => jup, en met uitleg :)

Gestart door Rayan Majoor, februari 11, 2022, 21:22:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Het gaat om deze waarneming: https://observation.org/observation/233663106/.
30 Bleek blauwtje - Lysandra coridon imago, foeragerend, gezien
datum: 2021-07-26
locatie: Austria - Pfunds (AT)

foto's:




Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl


Rayan Majoor

Ik weet niet echt wat het onderscheidend kenmerk tussen de geslachten is en aangezien er ook vrouwtjes zijn met grotendeels blauwe bovenvleugels...
Maar iig fijn om te weten dat ik het goed beoordeeld had, bedankt! :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

caliprobola

De onderzijde van vrouwtjes is vaak warmer gekleurd en met grotere zwarte stippen. Blauwe vrouwtjes zijn in mijn ervaring zeldzaam (tenzij in bepaalde populaties, bv vrouwtjes van de ondersoort nufrellensis van Sardiniƫ zijn allemaal blauw), ik heb er zelf nog maar weinig gezien. Dit is er eentje uit Belgiƫ (wel afgevlogen), vaak zijn de oranje randvlekjes aan de achtervleugel dan nog wel te zien, het blauw is vaak wat minder grijsblauw.

Rayan Majoor

Top, dit soort reacties vind ik nou echt fijn. Er waren al verschillende dingen waarin ik dacht een verschil te zien, maar kon m'n vinger er niet helemaal op leggen war het verschil nou echt zat... maar nu zie ik het. Helemaal helder nu, bedankt! ;D
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl