Wat is een fijn en betaalbaar reisstatief tripod?

Gestart door arnoniehof, februari 09, 2022, 20:43:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniehof

Goedenavond,

Volgende maand ga ik naar Ijsland en ik wil ook graag scopen.
Nu heb ik Swarovski scope en een zeer zware statiefset. Niet te doen om mee te nemen op reis.
Wie heeft een tip voor mij voor een set waar ik zo mijn scope op kan schroeven? Ik heb er circa 100-150 euri voor beschikbaar.
Ik ben zelf 1.93 dus er mag wat lengte in. Ik zit al even te zoeken maar ik vind het erg lastig moet ik zeggen

Heeft iemand tips voor mij

Thnx groet Arno
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Matthijs Molenaar

Dit schijnt wel een handig dingetje, alleen ik denk dat-ie niet voor niets €17 is... Er staan ook nog wat filmpjes van op Youtube, dat is mss ook interessant. Ik ben alleen wel bang dat je geen Swarovski scope kan krijgen voor €150...
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Wilfred

Mogelijk is de Rollei C6i carbon iets voor je. Misschien geen 100% reisstatief maar wel een lekker licht en stevig statief met in tegenstelling tot veel echte reisstatieven, genoeg hoogte. De middenkolom zonder statiefkop in uitgetrokken stand reikt bij mij tot ooghoogte (ik ben 1.78 lang). Met daar bovenop nog een statiefkop en een telescoop met gehoekte inkijk zou bij jouw lichaamslengte zelfs de kolom nog wat kunnen zakken verwacht ik. Die van mij kocht ik tweedehands (maar als nieuw) voor 80 euro. Nieuw zijn ze te krijgen vanaf pakweg 140 euro. Ze worden verkocht met een stevige kogelkop, die echter wat minder geschikt is voor telescoopgebruik, en hebben de mogelijkheid om als monopod gebruikt te worden.