kokmeeuw met ring; uit Italie"?

Gestart door annelies vriens, februari 04, 2022, 01:13:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

annelies vriens

Op waterrijk bungalowpark in Friesland deze geringde kokmeeuw gefotografeerd. Wat ik kan aflezen [als dit klopt]: 3208 - MU8 - Italia. Is er een aparte site voor ringen van kokmeeuwen? Ik weet dat Roland Jan Buys geïnteresseerd is in grote meeuwensoorten maar daar valt de kokmeeuw niet onder, denk ik.

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/233288015/.
1 Kokmeeuw - Chroicocephalus ridibundus adult winterkleed, (kleur)ringdragend, gezien en gehoord
datum: 2022-01-31
locatie: Earnewâld - Bungalowpark (FR)

foto's:






Ring aan linker poot Wat ik aflees, voorzover dit klopt: 3208 - MU8 - Italia

Jeroen Nagtegaal

De code is HA32048. Deze komt uit Litouwen. Je kan hem melden via www.griel.nl en dan kiezen bij ringcentrale voor Kaunas Litouwen / (LIK)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

annelies vriens

Beste Jeroen,
Dank voor het meedenken en informatie. Ik ga ermee aan de slag.
Vriendelijke groet, Annelies Vriens

Cygnus

Misschien even ter verduidelijking, de serieletters HA voor het cijfergedeelte 32.048 zijn op de foto's niet te zien. Jeroen weet (uit ervaring) dat de serieletters alleen maar HA kunnen zijn, vandaar de conclusie dat de volledige code HA 32.048 moet zijn.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

annelies vriens

Beste Tinus,
Klopt, helaas draaide de kokmeeuw zich niet om en moest ik het met alleen cijfers doen. Ik vind het boeiend dat Jeroen hier meteen duidelijk in kon verschaffen. Inmiddels is de ring aangemeld.
Dank voor je toelichting en vriendelijke groet,
Annelies Vriens

Oenanthe

Citaat van: Cygnus op februari 04, 2022, 13:39:17 PM
Misschien even ter verduidelijking, de serieletters HA voor het cijfergedeelte 32.048 zijn op de foto's niet te zien. Jeroen weet (uit ervaring) dat de serieletters alleen maar HA kunnen zijn, vandaar de conclusie dat de volledige code HA 32.048 moet zijn.
Waarbij je nog de kans loopt de mist in te gaan. Vorig jaar las ik een Nederlandse zilvermeeuw af. Alle cijfers behalve het eerste maar dat gaf niet want dat moet toch een 5 zijn. Bleek dat nummer bij een wulp uit 1973 te horen en deze had een ring uit een nieuwe serie die met een 6 begint. Oei.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips


Ted van der Knaap

Citaat van: henk koffijberg op februari 04, 2022, 20:22:06 PM
waarom geen HV?

...en evt. opties  1,2,3,4 ?

Kaunas Lithuania   1*****
Kaunas Lithuania   2*****
Kaunas Lithuania   3*****
Kaunas Lithuania   4*****
Kaunas Lithuania   HA*****
Kaunas Lithuania   HV*****

(bron: https://vogeltrekstation.nl/nl/vogels/ring-gevonden/afleestabellen)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: henk koffijberg op februari 04, 2022, 20:22:06 PM
waarom geen HV?

HV is aluminium en van andere makelij. Deze stalen ringen zijn van Zweedse makelij, eerder werden de ringen in Polen besteld en was de layout dus in het geheel anders. Bij de oude ringen (zowel HA, HV als enkel cijfers) staan de cijfers bijvoorbeeld beneden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com