whaaah red ze!!!

Gestart door jennifer88, oktober 26, 2004, 17:56:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

jennifer88

&%$&$&#$%^$%&$jochies!!!

fijn, ik blij dat de ganzen op t veldje verderop eindelijk rust krijgen ipv afgeschoten te worden.
komen er elke dag een paar klote jochies aan die al die beestjes wegjagen, ik blijf t roepen.
dr zitten ongeloofelijk veel ganzen hier in elst, alle soorten kun je er wel eens vinden, ik vin t prachtig maar de pracht blijft niet lang als de scholen uit zijn :gun:  :gun:
wat vinden jullie hiervan
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

thijs

Aso natuurlijk!

Maarja, als je ze aanspreekt (ALS) dan komen ze toch wel weer.
Stelletje klieren :angry:  

is hier niet een "gaatje in de wet" voor te vinden dat het strafbaar maakt?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jasper

Bij ons in de polder heb ik het zelfde probleem, ben je rustig aan het kijken en komen daar van die 'Snert' kinderen aan die ontzettend hard staan te schreewuen en van alles en nog wat, zeg je daar iets van lachen ze je uit of meer van die dingen.

Ach ik denk dan gewoon "wat zielig" en ga ik gewoon rustig verder met wat ik aan het doen was, maar het is vervelend.

  ;) Jasper

jennifer88

ja kon ik dat maar, gewoon doorgaan, als dr geen ganzen meer zijn gaat dat moeilijk, ik zeg dr maar niks van want ze zijn ouder dan ik en dreigen met slaan, ik ben niet zo een held ben ook maar 16 bijna,

:(  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Jan Harteman

#4
Nou ik wil wel eens langskomen met een paar potige vogelvrienden ;) gheghe
Nee zonder gein. Wat dacht je ervan om de politie of iemand van staatsbosbeheer te waarschuwen?
Lijkt me duidelijk dat er wel ergens in de Flora- en Faunawet, of de Gezondheids- en Welzijnswet een regeltje te vinden is die dit strafbaar stelt!
Ik heb zojuist op de site van het ministerie van LNV gezocht naar beide wetten, maar sinds kort blijken deze niet meer online toegankelijk (lijkt me juist erg nuttig om dat soort wetten openbaar op de site te plaatsen...).
Dus eerst eens een klacht of aangifte indienen bij de politie, lijkt me een goed idee.

Als je jezelf eens kwaad wil maken, lees dan dit eens over zwanenmishandeling in Deventer...
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200410/nw22836.htm

jennifer88

jah ik word echt ziek van dit soort 'geintjes'.
wij hadden ook knobbelzwanen die elk jaar een nest maakten,
jongens gooiden de eieren kapot en reden met bootjes over de zwanen heen.
wij hebben teon de politie gebeld.
gelukkig ging er een tijdje later een boot op af, de papazwaan ging er op af en de jongen  sloeg achterover in de schroef.
lkkr voor m (jah dat soort gasten gun ikt )
gelukkig zijn toen alle jongen uitgekomen omdat we de wacht gingen houden daar,
ik ging zelfs me huiswerk daar doen, we konden heel dicht bij het nest komen en zelfs later de jongen aaien en brood uit de hand voeren omdat de ouders aan onze anwezigheid gewend waren.

wat vinden jullie eigenlijk van het artikel over de ganzen in de zaanstreek.

kijk ff op www.siteclub.nl/reddezwaan en lees op de homepage over de ganzen :gun:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Tom

tja, van dat tuig kan menig natuurliefhebber zich om ergeren. zelf zou ik dat soort mensen ook het liefst een flink pak slaag geven. maar als je daar wat van zegt, gaan ze naar alle waarschijnlijk juist die ganzen nog meer opjagen.

LeonW

Volgens de nieuwe flora en faunawet is het bij artikel 10 verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, opzettelijk te verontrusten.

Onder de beschermde inheemse diersoorten vallen volgens artikel 4 van diezelfde wet wat vogels betreft alle van nature op het Europese grondgebied van de Lid-Staten van de Europese Unie voorkomende soorten vogels met uitzondering van gedomesticeerde vogels behorende tot bij algemene maatregel van bestuur aangewezen soorten.

Wilde ganzen vallen hier dus ook onder.

Op artikel 10 geldt echter wel weer een uitzondering, vervat in artikel 31, namelijk:
Het bepaalde in artikel 10 is niet van toepassing voorzover wild waarop het is toegestaan te jagen, opzettelijk wordt verontrust bij de uitoefening van de jacht. Ganzen vallen echter niet onder "wild" (wilde eenden bv. wel). Een uitzondering op het jachtverbod geldt wel indien er sprake is van aantoonbare schade (en hier is nogal wat discussie over gaande tussen jagersgroeperingen en organisaties als Faunabescherming en Dierenbescherming).

Kortom : de jongeren zijn in overtreding van de wettelijke bepalingen als ze de wilde ganzen verjagen.

jennifer88

ja zie je wel!
ze zijn ook al eens gewaarschuwd maarik denk niet dat t geholpen heb.
vandaag d8 ik, nou ben ik boos :gun:
ik spreek die jongens aan , (ze zijn allemaal 16/17) doe ik ook niet meer,
dat  :censored: joch heb me keihard op me bek geslagen!  :(  nou heb ik auw.
maari k weet duz nog steeds neit wie het zijn.
ga er ook voorlopig niet meer heen
:unsure:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Tom

oei, gebruik dat tuig alleen al geweld als je er iets van zegt. dat is echt triest. beter dat soort lui uit de weg gaan ja, en misschien aangifte bij de politie doen, vanwege dat geweld.  

jasper

Ik zou meteen aangifte doen!!!! Al weet je niet wie het is, meteen doen! want als je er later mee komt dan kan de politie daar niets meer mee  :(  en jij zit met de brokken.

Rick van der Weijde

Asociale lui!  :angry:
Met z'n allen anders maar eens langs gaan...
Wij zijn mans zat toch? B)

Maar sowieso dus aangifte doen.  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

jennifer88

ja, dat had ik dus gedaan en wat zeiden ze?
ja, als je niet weet wie, kunnen we niets doen!
aso!!  :censored: politie is daar toch voor?
kom maar lang hehe,  :P
maja over 4 jaar heb ik vast wel de zwarte band in juijitsu, haha dan zijn die gasten al bejaard!
:hehe:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

jasper

Citeerja, dat had ik dus gedaan en wat zeiden ze?
ja, als je niet weet wie, kunnen we niets doen!
heb ook een keer een aangifte gedaan en wist ook niet wie het was, heb wel ongeveer beschreven hoe die jongen eruitzag, en later kon de politie hem toch nog vinden met behulp van mij beschrijving. Dus het kan best!

Ach de politie doet wel eens vaker dingen niet :gun:  

jennifer88

ach ja, sommige mensen zijn liever lui.
vandaag kwam ik een van de jongens tegen die izjn excuses voor de andere aanbood. waarom? geen idee, vond t wel schattig.
<_<  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Rick van der Weijde

:ph34r: Hebbie hem met je juijitsu-band verteld wat je er van vond??? :hehe:  
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Vlindertje

Hopelijk een wijze les geleerd: gelijk de politie bellen als je zulke ettertjes spot en niet zelf de held uithangen. Als er toch een wet bestaat die zegt dat je geen beschermde soorten mag verontrusten, gaat de politie echt wel even langs om die jochies te verontrusten.
Helaas zullen er altijd mensen blijven bestaan die de natuur niet waarderen om haar schoonheid ( haar ja, de natuur MOET wel vrouwelijk zijn!!), zolang wij zelf haar maar liefkozen en beschermen!!

* ZUCHT* de spreuk van de week...

M.v.g.
Vlindertje, alias Els

jennifer88

ik de held uithangen?  :blink: i wished.
ik dacht goh laat ik gewoon zeggen dat ze es ff weg MOCHTEN gaan.

CiteerHebbie hem met je juijitsu-band verteld wat je er van vond???

ik heb nog maar de witte (pfahaha :lol: ) band, ben net begonnen.
:duim:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)