Hagelschotziekte? Ws niet.. wellicht Buitenbloemige nectar?

Gestart door Josee, januari 17, 2022, 13:25:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

De puntjes lijken bijna op het blad getekend en ik vind een paddenstoel het meest voor de hand liggend. Of zit ik er compleet naast? Nam geen overzichtsfoto van de heester, het was op enige afstand ook nauwelijks te zien. Kans dat er zonder  :micro: wellicht niets over valt te zeggen, maar ik blijf nieuwsgierig :)

Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/224643533/.
1 Hagelschotziekte - Thyrostroma carpophilum veldwaarneming
datum: 2021-09-01
locatie: Rotterdam - Hillegersberg-Zuid (ZH)

foto's:

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

#1
Mijn nieuwsgierigheid is niet minder. Niemand een idee?
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Matthijs Molenaar

Dit lijkt me geen roest o.i.d., Josee. Maar wie ben ik om daar iets over te zeggen  ;D
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Josee

Matthijs dus, die vaak heel spontaan zijn eerste ingeving noemt  ;D en ook ruiterlijk kan toegeven er naast te zitten.
Ik blijf hoopvol dat er toch iemand is die de vraag kan beantwoorden. Geniet van deze zonnige dag!
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Matthijs Molenaar

Citaat van: Josee op februari 05, 2022, 08:55:33 AM
Matthijs dus, die vaak heel spontaan zijn eerste ingeving noemt  ;D en ook ruiterlijk kan toegeven er naast te zitten.
Ik blijf hoopvol dat er toch iemand is die de vraag kan beantwoorden. Geniet van deze zonnige dag!

;) :blink: ;D :lol: Jij ook Josee (al is het hier wat bewolkt)!
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Datura

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Matthijs Molenaar

Citaat van: Datura op februari 09, 2022, 17:26:10 PM
Zonder heel diep erin te duiken: Wellicht 'Extrafloral nectaries'? https://www.greenprofit.com/Newsletters/View/Newsletter/?article=2621

Lijkt me niet want bij die soort zie je echt 'bolletjes' die op het blad zitten, en bij dit zit het er een beetje ingezonken.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Josee

Goedenavond  ;D Hartelijk dank  :duim:

Het kan ook Matthijs dat mijn enkele foto een vertekend beeld geeft. Al zou er in dit geval iets anders spelen dan is het toch super interessant om te weten dat er zoiets bestaat als buitenbloemige nectar. Ook Wikipedia rept er over bij de Laurierkers Je stimuleert mij in ieder geval Kim, nog eens extra om dit proces goed te bestuderen. Nog wel even geduld houden, maar 'wordt vervolgd'. Slaap lekker voor zo en anders: Goede morgen, middag dan wel avond  :lol:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers