ObsMapp erg traag sinds paar dagen

Gestart door Renée van Toor, januari 15, 2022, 00:24:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Renée van Toor

Hi,

Sinds een paar dagen is ObsMapp bij mij erg traag bij invoeren, zeker naarmate ik meer waarnemingen heb ingevoerd. Ik heb gewoon de nieuwste versie en een telefoon van een paar maanden oud. In het veld meestal weinig andere apps open, soms iets van gpx viewer oid. De rest werkt ook gewoon prima, alleen de app is traag. Meer mensen last van? Tips zijn welkom.

Groetjes, Renée

Alex Kwak

Ja daar hebben meer mensen last van. Is het altijd, en na hoeveel waarnemingen ongeveer?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Renée van Toor

Nou sinds een paar dagen dus wel en na enkele tientallen waarnemingen, hoe meer hoe trager...

Alex Kwak

En bij alles traag, of tussen bepaalde stappen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Renée van Toor

Overall traag, dus iets aanklikken en dan lang moeten wachten op reactie.

Alex Kwak

Ik heb een mogelijke oorzaak gevonden en opgelost.
ObsMapp 7.39.10 zal later vandaag beschikbaar komen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Renée van Toor

O super, zal van de week eens even testen!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op januari 25, 2022, 11:18:35 AM
Ik heb een mogelijke oorzaak gevonden en opgelost.
ObsMapp 7.39.10 zal later vandaag beschikbaar komen.

Momenteel heb ik 7.39 staan (ik zie de .10 niet... maar hoop dat mijn versie nieuwer is, en ga hier eigenlijk wel vanuit want heb niet de mogelijkheid om te updaten).
Ik heb ook de laatste tijd last van onverklaarbare traagheid.
Er valt weinig te zeggen over wanneer, maar mij is wel opgevallen dat het tot extremen komt op het moment dat ik tegelijk ook google maps een route voor me laat begeleiden...
Ik gebruik dan vaak ObsMapp met inspreekscherm en klein in een hoekje de overlay van google maps met de route... dit was voorheen nooit echt een probleem, tot kort geleden. Nu is hij in deze setup nauwelijks meer vooruit te branden (tot zelfs bijna niet meer te sluiten).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op maart 24, 2022, 18:27:39 PM
Momenteel heb ik 7.39 staan (ik zie de .10 niet... maar hoop dat mijn versie nieuwer is, en ga hier eigenlijk wel vanuit want heb niet de mogelijkheid om te updaten).
Ik heb ook de laatste tijd last van onverklaarbare traagheid.
Er valt weinig te zeggen over wanneer, maar mij is wel opgevallen dat het tot extremen komt op het moment dat ik tegelijk ook google maps een route voor me laat begeleiden...
Ik gebruik dan vaak ObsMapp met inspreekscherm en klein in een hoekje de overlay van google maps met de route... dit was voorheen nooit echt een probleem, tot kort geleden. Nu is hij in deze setup nauwelijks meer vooruit te branden (tot zelfs bijna niet meer te sluiten).

Hoi Stephan, moet inderdaad 7.39 zijn.
Heb je je toestel al een keer echt uit en weer aan gezet. Het zijn soms net computers...

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!