Wat voor een vogel is dit

Gestart door Coen Steenbeeke, januari 09, 2022, 13:55:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Coen Steenbeeke

Hallo,

Kan iemand mij helpen deze vogel te determineren. Ik heb geen idee in welke richting ik moet zoeken.

Groet, Coen

Tukkerbird

Kijk eens bij de klauwieren, waar is deze foto gemaakt?

Coen Steenbeeke

Citaat van: Tukkerbird op januari 09, 2022, 14:01:16 PM
Kijk eens bij de klauwieren, waar is deze foto gemaakt?

Grauwe Klauwier? Juv of ad vrouwtje?

Kwam deze foto ergens verloren tegen in mijn map 'Vogels'. Is in 2009 gemaakt in Frankfurt (DL)

Matthijs Molenaar

#3
Dit is een juveniele Grauwe klauwier. In de vogelgids staat namelijk dat de wang vaak een grijze tint heeft (bij deze vogel is dat zo) en een witte onderkant van de staart. Turkestaanse of Daurische Klauwier is uitgesloten door de bandering op de rug.
En Bruine klauwier is uitgesloten door de lichte tint op de kop, Bruine klauwier heeft hier een effen donkere bruine kleur. Ook heeft deze vogel geen donkere teugel, wat wijst op Grauwe klauwier.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Coen Steenbeeke

Citaat van: Matthijs Molenaar op januari 10, 2022, 16:48:18 PM
Dit is een juveniele Grauwe klauwier. In de vogelgids staat namelijk dat de wang vaak een grijze tint heeft (bij deze vogel is dat zo) en een witte onderkant van de staart. Turkestaanse of Daurische Klauwier is uitgesloten door de bandering op de rug.
En Bruine klauwier is uitgesloten door de lichte tint op de kop, Bruine klauwier heeft hier een effen donkere bruine kleur. Ook heeft deze vogel geen donkere teugel, wat wijst op Grauwe klauwier.

Matthijs,

Bedankt voor je duidelijke uitleg  :duim: