doorgeef excursie planten 2008

Gestart door margriet, februari 22, 2008, 14:40:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

margriet

Beste mensen,

Vorig jaar hebben we tijdens de excursie in zeeland georganiseerd door Grada Menting en Niko Buiten afgesproken dat er dit jaar door mij een excursietje gepland zou worden bij fort Pannerden.

Onder voorbehoud is de datum gepland, 18 mei 2008.

voor de waarnemingen die er tot nu toe al gedaan zijn:

klik hier

voor meer informatie over het gebied:

stichting ark, klik hier

Omdat het gebied (de Klompenwaard) lastig te bereiken is zal er waarschijnlijk gecarpooled moeten worden vanaf het dichtstbijzijnde treinstation, Arnhem. Om één en ander makkelijker te kunnen plannen (tijd = afhankelijk van reistijden) graag opgeven via de mail bij mij, dan zullen we in samenspraak zien hoe laat (of vroeg) we kunnen starten.

Jullie kunnen een mailtje sturen naar margriet ed fortpannerden.nl, graag erbij vermelden of je met de auto wilt rijden of met OV komt.

groetjes, margriet
groetjes,

Margriet

marcel123

Als ik in Waarneming.nl kijk zie ik geen libellenwaarnemingen terwijl er water genoeg in de buurt lijkt te zijn. Heb jij tijdens vorige bezoeken wel libellen gezien?


margriet

Veel waarnemingen zijn van de andere kant van de rivier, de millingerwaard (de zuidelijke keizerlibel).
Ik ben nog niet zo'n libel zeker waarnemer.. kom kijken! dan zullen we zien...  :D

De enige voor mij spectaculaire soort was een rivierrombout, die waarneming moet wel te vinden zijn..

groetjes,

Margriet

margriet

#4
De tijd is bekend, we spreken af om 11 uur in Arnhem op het station, op de parkeerplaats aan de centrum kant. Mensen die liever doorrijden kunnen rond 11.30 bij de ingang van de Klompenwaard staan. Nieuwe mensen wel nog even opgeven!

zie : http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geoco...z=15&iwloc=addr


even wat lekkermakertjes :

een klaver onder invloed van rode bremraap : zouden ze er al zijn 18 mei?
groetjes,

Margriet

margriet

zet je auto niet in het gebied maar erbuiten ! :
groetjes,

Margriet

margriet

ook dit prachtbeest valt mogelijk te verwachten :
groetjes,

Margriet

margriet

staat in het gebied nog : pijpbloem

groetjes,

Margriet

margriet

kunnen we puzzelen of er op ´t zicht onderscheidt te maken valt tussen gegroefde en gewone veldsla... zullen de grote centaurie al bloeien ? zien we een binnenland standplaats van het kandelaartje etc etc.

ook vond ik laatst een prachtig groepje langhoornbijtjes zie :

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=46347

kortom; genoeg te zien !
groetjes,

Margriet