Hoofdmenu

Zwarte heidelibel?

Gestart door Tukkerbird, mei 24, 2008, 14:18:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tukkerbird

Hallo,

Vandaag deze libel gefotografeerd in het Haaksbergerveen,ik kom volgens het boek op zwarte heidelibel uit,nu is alleen de uiterste waarnemingdatum 6 juni.
Is dit nu een hele vroege zwarte heidelibel of toch een andere soort.
Foto,s zijn helaas niet geweldig.

Gr.Martin

Tukkerbird


Jeroen Nagtegaal

#2
Lijkt me een Witsnuitlibel, Mja hij zit me niet geheel lekker, blijf alleen toch nijgen naar Zwarte heidelibel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Absoluut geen Zwarte Heridelibel, die heeft een heel typerende tekening op het borststuk die hier ontbreekt. Witssnuit dus, en ik maak er een (niet helemaal zekere) Ven van.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Sticht

wat is er tegen een noordse witsnuit?

Goyatlah

Niet echt iets, behalve dat ik daar dit seizoen er een paar duizend van gezien heb, en deze me anders lijkt. Maar als iemand argumenten heeft hoor ik ze graag.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Sticht

CiteerNiet echt iets, behalve dat ik daar dit seizoen er een paar duizend van gezien heb, en deze me anders lijkt. Maar als iemand argumenten heeft hoor ik ze graag.
idd vrouwtje venwitsnuit.

Tukkerbird

Citeer
CiteerNiet echt iets, behalve dat ik daar dit seizoen er een paar duizend van gezien heb, en deze me anders lijkt. Maar als iemand argumenten heeft hoor ik ze graag.
idd vrouwtje venwitsnuit.
Dus toch een vrouwtje witsnuit :unsure: waar ik vanmiddag meteen op gelet heb is de ''snuit''deze was alleen niet wit maar groen,vandaar dat ik geen moment aan een witsnuit heb gedacht,noordse witsnuiten zaten er genoeg.
Maar met een Ven witsnuit ben ik ook tevreden,bedankt :duim:  

Goyatlah

Mooie waarneming toch? En die heidelibellen die kom je daar later waarschijnlijk nog wel in grote aantallen tegen.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

Het beest lijkt vrij jong, misschien dat daar de groenige snuit bijhoort? Met de suggestie venwitsnuit ga ik helemaal mee, zonder twijfels.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Tukkerbird

CiteerHet beest lijkt vrij jong, misschien dat daar de groenige snuit bijhoort? Met de suggestie venwitsnuit ga ik helemaal mee, zonder twijfels.
ok,na vandaag de gevlekte en de noordse al gezien te hebben kan de ven er ook bij :duim: bedankt.