Algarve op zee

Gestart door Lasse de Vries, mei 24, 2008, 09:21:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Lasse de Vries

Ik ga in de zomer naar Albufeira.
Dan gaan we misschien met zo'n walvisexcursie mee.
wat voor vogels zitten er daar op zee?

Lasse

redmar_woudstra

Ik denk dat je Kuhls Pijlstormvogel in ieder geval kan verwachten. In Albufeira kun je trouwens ook genoeg vogels aan land zien hoor, ga je dat ook doen?
groet,
Redmar

Lasse de Vries

CiteerIk denk dat je Kuhls Pijlstormvogel in ieder geval kan verwachten. In Albufeira kun je trouwens ook genoeg vogels aan land zien hoor, ga je dat ook doen?
Ja, in (misschien, ik hoop het!) nationaal park Rio of Ria de Formosa, daar zitten Flamingo's, Vorkstaartplevieren, Sint Helena fazantjes, purperreigers, kleine strandlopers, zwarte ibis enzo!
hoe herken je Kuhls Pijlstormvogel?

Lasse

DanielS

CiteerDe vogel heeft een dikke kop, en lange, naar voren gebogen vleugels. De spanwijdte bedraagt 1 tot 1,5 meter. Het lijf is 45-55 cm lang. De vogel zweeft en vliegt langzaam. Hij heeft een grote gele snavel en overwegend witte ondervleugels.

bron: Wikipedia
Daniel

Kasper S

Purperkoeten zitten er ook in dat natuurgebied ;)  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

redmar_woudstra

Citeer
CiteerIk denk dat je Kuhls Pijlstormvogel in ieder geval kan verwachten. In Albufeira kun je trouwens ook genoeg vogels aan land zien hoor, ga je dat ook doen?
Ja, in (misschien, ik hoop het!) nationaal park Rio of Ria de Formosa, daar zitten Flamingo's, Vorkstaartplevieren, Sint Helena fazantjes, purperreigers, kleine strandlopers, zwarte ibis enzo!
hoe herken je Kuhls Pijlstormvogel?

Lasse
Hé Lasse,

Wat voor vogelgids heb je? Staat de Kuhls Pijlstormvogel daar in?
groet,
Redmar

Lasse de Vries

Citeer
Citeer
CiteerIk denk dat je Kuhls Pijlstormvogel in ieder geval kan verwachten. In Albufeira kun je trouwens ook genoeg vogels aan land zien hoor, ga je dat ook doen?
Ja, in (misschien, ik hoop het!) nationaal park Rio of Ria de Formosa, daar zitten Flamingo's, Vorkstaartplevieren, Sint Helena fazantjes, purperreigers, kleine strandlopers, zwarte ibis enzo!
hoe herken je Kuhls Pijlstormvogel?

Lasse
Hé Lasse,

Wat voor vogelgids heb je? Staat de Kuhls Pijlstormvogel daar in?
Ik heb er een stuk of 5...
Sommige alleen over Nederland, andere van de hele wereld dus daar zal hij wel instaan.
Even over die walvissen; ze zien daar Orka's, Potvissen, Groene Zeeschildpadden, Grampers enzo.
www.algarve-dolphins.com

Lasse

GijsB

Heb je ANWB vogelgids?
daarmee kom je in heel europa erg ver.
Gijs

Lasse de Vries

CiteerHeb je ANWB vogelgids?
daarmee kom je in heel europa erg ver.
Nee, die heb ik niet :whistle:
Maar op het land zitten toch ook Kleine Torenvalken, (echte) Rotsduiven, Genetkatten, Rode Patrijzen enzo?
Die wil ik heel graag zien!

Lasse

Jeroen Nagtegaal

Haal dan die ANWB vogelgids (30 euro), dat kun je daar bijna alles wel een naam geven.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lasse de Vries

CiteerHaal dan die ANWB vogelgids (30 euro), dat kun je daar bijna alles wel een naam geven.
Of ik reserveer hem gewoon bij de bibliotheek :duim:

Lasse

Jeroen Nagtegaal

Kan inderdaad ook, maar je zult merken dat ie toch wel heel erg fijn is om zelf te hebben,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lasse de Vries

Maar zitten er op zee ook nog bijzondere meeuwen ofzo?
Of aalscholvers, alken/zeekoeten?

Lasse

Guus Peterse

Vale pijlstormvogels zal daar ook goed kunnen denk ik. Die had ik in elk geval wel ooit volop langs de Atlantische kust van noord Portugal.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Lasse de Vries

Ik zie op trektellen bij Portugal ook altijd Kuifaalscholver, Jan van Genten enzovoort.

Lasse


redmar_woudstra

Acht ik ook niet onmogelijk dat die er ook zitten hoor! Stormvogeltjes kunnen misschien ook wel.
groet,
Redmar

Lasse de Vries

En bijvoorbeeld op land; ook nog bijzondere roofvogels, steltlopers, meeuwen, hoender, bijeneters of ooievaars?

Lasse

Kasper S

#17
CiteerPurperkoeten zitten er ook in dat natuurgebied ;)
Kans op Bijeneters is er ook altijd wel in zuid europa. Maar check gewoon effe de ANWB gids, daar staan alle vogels in. Zelfs uit Noord Afrika ( die daar weer dwaalgasten zijn). Als je hem effe doorbladerd kom je vanzelf wel wat vogels tegen ( er staat nl. een landkaartje met gebied bij). Succes !

ps. Dwergarden, Slangenarenden, Visarenden. Met wat geluk een Spaanse Keizerarend of Aasgier.
Kleine bonte specht, Alpengierzwaluw, Kuifkoekoek, Alken, papegaaiduiker, Zwarte zee een, Krooneend, Griel, Vorkstaartplevier, Blauwe Ekster, Roodkopklauwier. Zomaar een paar van mijn Algarve lijst. ;)  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Toine

Ik ben wel 15x in de Algarve op vakantie geweest, maar het enige bijzondere wat ik daar heb waargenomen zijn Ooievaars, IJsvogels en Kleine zilverreigers.
Verder moet je daar volgens mij érg goed zoeken om iets tegen te komen.