Veldleeuwerik?

Gestart door herbert74, november 21, 2021, 19:36:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

herbert74

Is dit een veldleeuwerik?
Het gaat om deze waarneming: https://observation.org/observation/218447051/.
1 Veldleeuwerik - Alauda arvensis
datum: 2021-06-28
locatie: Luxembourg - Clervaux (LU)

foto's:


Alvast bedankt,

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

herbert74

Misschien kan een vergroting helpen

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

gbeersma

Herbert, mag ik je een tip geven? Want waarom plaats je een foto eerst op een manier waarop details niet optimaal zichtbaar zijn? Ik zou in alle gevallen eerst je onderwerp uitsnijden zodat in dit geval de leeuwerik er op staat en een stukje paal, maar al die informatieloze achtergrond niet. Als je foto dan nog steeds groter is dan 1000 pixels breed verklein je hem naar 1000. Op die manier hebben de lezers altijd veel details tot hun beschikking. Als je inderdaad de laatste stap (verkleinen naar 1000 pixels) nodig had kun je nog details toevoegen door wat je net met het hele beest gedaan hebt nog even opnieuw te doen met bijv. de kop.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Rob Koelman

Citaat van: gbeersma op november 22, 2021, 20:42:55 PMHerbert, mag ik je een tip geven? Want waarom plaats je een foto eerst op een manier waarop details niet optimaal zichtbaar zijn? Ik zou in alle gevallen eerst je onderwerp uitsnijden zodat in dit geval de leeuwerik er op staat en een stukje paal, maar al die informatieloze achtergrond niet. Als je foto dan nog steeds groter is dan 1000 pixels breed verklein je hem naar 1000. Op die manier hebben de lezers altijd veel details tot hun beschikking. Als je inderdaad de laatste stap (verkleinen naar 1000 pixels) nodig had kun je nog details toevoegen door wat je net met het hele beest gedaan hebt nog even opnieuw te doen met bijv. de kop.

:duim:
Met vriendelijke groet, Rob

migratorius

Het is overigens al op de eerste foto duidelijk dat het een Veldleeuwerik is.

JanHein

herbert74

zal bij volgende observatie rekening houden met de duidelijkheid van de foto, bedankt voor de determinatie

Herbert
Herbert
Belgian birdlover