Sneeuwgorzen?

Gestart door wilmavandervliet, november 12, 2021, 21:09:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

wilmavandervliet

Hallo, gisteren zaten er twee sneeuwgorzen op de dijk, gezien door andere vogelaars. Ik heb wel deze vogels over zien vliegen, die m.i. sneeuwgorzen zouden kunnen zijn. Mede gelet op de vleugelvorm. Helaas is het een onscherpe foto. Kan iemand mij misschien zeggen of dit klopt? Alvast veel dank. Vriendelijke groet, Wilma van der Vliet

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/229248416/.
2 Sneeuwgors - Plectrophenax nivalis overvliegend, gezien
datum: 2021-11-11
locatie: Peazemerlannen (FR)

foto's:


Erg slechte foto, maar er zaten 2 sneeuwgorzen die opgevlogen waren. Vleugelvorm lijkt er wel op.

Rob Koelman

Kun je ook uitsnedes (IN MAXIMALE RESOLUTIE!) maken van de individuele vogels? Nu zijn ze elk slechts een paar pixels groot en zijn er vrijwel geen details te zien...
Met vriendelijke groet, Rob

wilmavandervliet

Beste Rob,
Ik heb nog foto's toegevoegd, uitsnedes en de originele foto. Beeldherkenning geeft nu bijna 50% sneeuwgors. Dus misschien toch??
Hartelijke groet, Wilma

frankneijts

Ze hebben n piepersnavel (voor een gors, ook Sneeuwgors, te lang en te puntig) en dus zou Oeverpieper misschien n betere optie zijn.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

wilmavandervliet

Snavel is inderdaad wat spitser. Er zaten zowel oever- als graspiepers. Ik zal de waarneming maar weghalen, want deze is toch wel lastig. Bedankt in ieder geval!