Hoofdmenu

Wat is dit, help!

Gestart door MarianneW, mei 23, 2008, 18:15:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarianneW

Ik heb mijn vogelgidsen doorgespit maar kom hier dus niet uit. Wat heb ik hier op de foto gezet? De foto is genomen in de Arkenheemse polder. Bedankt voor de hulp.


Marianne

Fabian Meijer

Een kokmeeuw, in winterkleed.

MarianneW

Marianne

Sjoerd Radstaak

CiteerIk heb mijn vogelgidsen doorgespit maar kom hier dus niet uit.
https://webwinkel.anwb.nl/published/webshop...-europa.nl.html

Deze vast niet...de beste!
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

Kasper S

Niet voor beginners, wel voor een meer doorgewinterde vogelaar.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

frankmeer

#5
De ANWB is ook voor beginnende vogelaars erg goed te gebruiken, een aanwinst.
''We hebben de tekst en de platen op een pedagogisch verantwoorde wijze ingedeeld. Daarom kunnen zowel beginners als meer ervaren vogelaars dit boek gebruiken.'' (blz.5)
Frank van der Meer

Kasper S

Ja, maar ik denk van niet. Waneer er 10 verschillende soorten gele kwikken zijn kun je snel gaan denken dat je een bijzondere hebt gezien omdat je de tekeningen niet goed kent om maar een voorbeeld te noemen. Vandaar dat IK vind dat je wel wat gezien moet hebben, anders kun je snel gaan twijfelen.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

bobofoto

welke zou jij dan aanraden?
met vriendelijke groet,
Boudewijn

dagverslagen op mijn  vogelblog via www.vogels.boboair.nl

William de Jong

beste bobofoto,

volgens mij is het verplicht je naam onder een geplaatst bericht te vermelden.
alvast bedankt!

Groeten, William de Jong

JohanvantBosch

CiteerJa, maar ik denk van niet. Waneer er 10 verschillende soorten gele kwikken zijn kun je snel gaan denken dat je een bijzondere hebt gezien omdat je de tekeningen niet goed kent om maar een voorbeeld te noemen. Vandaar dat IK vind dat je wel wat gezien moet hebben, anders kun je snel gaan twijfelen.
Tja.... dat is waar, wanneer je je niet aan de altijd geldende regel van vogelgidsen houdt: niet alleen naar de plaatjes kijken, altijd de teksten goed lezen en op het verspreidingsgebied letten.
Maar goed, zo gebruiken beginnende vogelaars hun gids jammergenoeg vaak.

Kasper S

Zakgids van Peter Hayman gebruik ik nog altijd naast mijn ANWB gids. Goede gids voor in Nederland !!
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Thijs Fijen

CiteerZakgids van Peter Hayman gebruik ik nog altijd naast mijn ANWB gids. Goede gids voor in Nederland !!
Inderdaad om mee te beginnen is dit een fijne gids. Maar als je meer soorten kent + meer vogelt, merk je dat relatief algemene soorten er niet instaan maar een zeldzame soort wel (kan zo even geen voorbeelden opnoemen)
Thijs Fijen

Jos Welbedacht

Ik meen idd dat Blako er niet instaat, itt Pabo.
:rolleyes:  


Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

P1234

Geloof het of niet, maar als beginnend vogelaar kan je tegenwoordig weer aankomen met "Wat vliegt daar." Die gids is in een nieuwe jasje gestoken, met in mijn ogen erg aardige en misschien wel bovengemiddeld goede tekeningen, beknopte maar redelijk volledige soortteksten en volledig ge-update verspreidingsgegevens.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Jos Welbedacht

Ik ben het volledig met je eens, Peter.
Dat zijn hele goede tekeningen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

KorHaan

En zelfs Pontische Meeuw staat er in afgebeeld. Daar kan de ANWB nog een puntje aan zuigen.
Wanneer kunnen we de nieuwe uitgave daarvan trouwens 's verwachten?

Groeten, Ronald Sinoo