mails met opmerkingen met mails naar nieuwe site

Gestart door j.simons, oktober 25, 2021, 19:07:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

j.simons

Hisko,
Als er opmerkingen bij een waarnemingen geplaatst worden door een validator krijg ik daar een mail van.
Helemaal super
Maar in de mail wordt dan verwezen of naar OLD.waarneming of naar subsites welke nog gebruik maken van de oude layout.

Ik zou dat graag zien dat als Observation international zijn best doet om zoveel mogelijk gebruikers naar de nieuwe site te laten gaan dat de mail daar ook naar verwijst.

Het bericht vanuit subdomeinen geeft vaak een extra handeling omdat je dan daar eerst moet inloggen.
terwijl je wel ingelogd blijft op het hoofd domein.

Naast de waardering voor het validatie werk, lijkt me dit nog een punt van aandacht.

groeten Joost

hiskodevries

vanaf de nieuwe site krijg je geen emails met links naar de oude site
via de oude site wordt zoveel mogelijk geprobeerd om een link naar de nieuwe site te plaatsen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

j.simons

Hisko

prima dat dat de intentie is, maar ik krijg van old en subdomeinen de opmerkingen toegestuurd.
dat betekend dan dat ik daar ook naar toe geleid wordt als ik de link gebruik.
daar moet je dan meestal opnieuw inloggen en dan weer op de link komen om te zien wat de opmerking inhoud.

ik denk dat je prima van alle site de mail vanaf de site met een link naar de waarneming.nl site kunt samen stellen en aan de mail toevoegen.
ik neem aan dat dit niet handmatig hoeft te gebeuren of aan de de willekeur of voorkeur van de validator afhankelijk is.
uiteindelijk verwijzen ze allemaal naar dezelfde waarneming.

Het is duidelijk dat nog niet iedereen vaste gebruiker is van de nieuwe site en dat veel van de subdomeinen nog niet om zijn.
Maar jullie proberen een website zo aan te passen dat het voor zoveel mogelijk gebruikers voldoet. dan is het vreemd dat de berichten die vanuit de site verstuurd worden nog naar de nostalgische oude site verwijzen. Je mag via de berichten namens de site dan best stimuleren dat de links naar de nieuwe site wijzen.

Groeten Joost