Overvliegende kruisbek?

Gestart door figurita, oktober 23, 2021, 14:40:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

figurita

Deze vogel vloog luid roepend vanmorgen over mij heen. In het veld was ik ervan overtuigd dat dit een kruisbek was. Maar na het luisteren van mijn opname ben ik niet meer zo zeker van. Weet iemand of dit geluid van een kruisbek is?

Het betreft deze waarneming
https://vwgdelft.waarneming.nl/waarneming/view/228090935
onzeker Kruisbek - Loxia curvirostra gezien op 2021-10-23 Vlaardingen - Broekpolder - De Ruigte
Geluiden:
https://vwgdelft.waarneming.nl/sound/5/148225.mp3

bij voorbaat dank Ad van Benten
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

Ezra Mandemaker

Lijkt mij een barmsijs.

Met vriendelijke groet,
Ezra

frankneijts

Barmdijs idd, helaas op roep niet op soort te determineren dus wordt barmsijs spec.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Lisette

Citaat van: frankneijts op oktober 23, 2021, 19:39:33 PM
Barmdijs idd, helaas op roep niet op soort te determineren dus wordt barmsijs spec.

Zijn die nooit op soort te determineren met geluid? Ook niet bij heel duidelijke opnames?

frankneijts

Citaat van: Lisette op oktober 23, 2021, 22:30:13 PM
Citaat van: frankneijts op oktober 23, 2021, 19:39:33 PM
Barmdijs idd, helaas op roep niet op soort te determineren dus wordt barmsijs spec.

Zijn die nooit op soort te determineren met geluid? Ook niet bij heel duidelijke opnames?

Natuurlijk zijn er vogelaars die zeggen overvliegende Grote en Kleine op geluid te herkennen maar tot op heden zijn eventuele consistente of zelfs diagnostische verschillen op sonagram niet aangetoond en tot die tijd houden we het erop dat dit dus niet gaat. Mogelijk dat Witstuit een ander paar mouwen is?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

figurita

Ezra en Frank, dank voor jullie reactie
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten