Hoofdmenu

LiveAtlas

Gestart door hiskodevries, oktober 04, 2021, 14:59:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Vanaf nu kunnen waarnemers die lijstjes invoeren voor LiveAtlas van Sovon deze gegevens automatisch doorsturen naar hun account op Waarneming.nl. Met deze vorm van samenwerking bedienen we de waarnemers van beide organisaties.

Via een exportfunctie kunnen vogelaars die lijstjes invoeren voor LiveAtlas hun waarnemingen moeiteloos doorzetten naar Waarneming.nl. Dit kan zowel automatisch als handmatig. Het grootste voordeel is dat de deelnemende vogelaar op deze manier geen een dubbele administratie hoeft te doen.

LiveAtlas is een laagdrempelige telling van Sovon waarin vogelaars complete vogellijstjes bijhouden in een kilometerhok of langs een vrije route. De afgelopen jaren heeft het bijhouden van lijstjes wereldwijd sterk aan populariteit gewonnen onder vogelaars. Complete lijsten worden gebruikt bij het maken van verspreidingsbeelden en worden ingezet voor onderzoeksdoeleinden.

Veel gebruikers van LiveAtlas hebben ook een account op Waarneming.nl, het bekendste platform om natuurwaarnemingen op door te geven. Voor deze vogelaars wordt het nu makkelijker gemaakt om de waarnemingen van hun lijstje ook daar te delen, waardoor de community ze ook meekrijgt en je digitale opschrijfboekje compleet blijft. Exporteren kan eventueel ook handmatig.

De export werd gemaakt door Gerard Troost (team LiveAtlas) en Jan Pieter Waagmeester (Waarneming.nl)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HJDT

Ik gebruik live atlas niet, wel wacht ik al enige tijd op een mogelijkheid om de gegevens van trektellen op een makkelijke manier naar waarneming te kunnen kopiƫren. Ik hoop dan ook van harte dat dat het volgende project is waar aan gewerkt gaat worden!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

VictorE

Fijn dat dit gerealiseerd is. Het kostte me alleen even wat tijd om uit te zoeken waar je dit precies kunt instellen. Mochten er mee mensen zoeken:

  • Inloggen bij liveatlas.sovon.nl
  • Klikken op Mijn lijsten in het menu bovenaan de pagina
  • Dan links in het submenu klikken op Exporteren
  • Vervolgens de tweede optie op de pagina. Daarbij kun je aangeven wat je precies wel en wat je niet mee wil sturen met een automatische export