Twee issues Android versie 2.0.1

Gestart door jlapoutre, juli 14, 2021, 21:09:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

jlapoutre

Hi, de Android versie van ObsIdentify (v2.0.1) bevalt uitstekend!

Maar ik loop tegen twee kleine issues aan:

1. Foto wordt niet altiijd geladen
Dit komt vrijwel zeker doordat mijn telefoon niet veel vrij (werk-) geheugen heeft en de App bij het nemen van de foto wordt afgesloten. Bij App Resume is dan de context vergeten en laadt het beginscherm (splash screen). Soms zijn er meedere pogingen nodig voordat de foto wel correct geladen wordt. Dit is een bekend verschijnsel bij (hybdride-) Apps op Android, ik ben er zelf ook regelmatig tegenaan gelopen; er zijn gelukkg oplossingen voor.

2. De foto's worden waarschijnlijk in interne ruimte van de App opgeslagen op de telefoon (voordat ze verzonden worden?) en nooit meer gewist. In de loop van de tijd neemt de opslagruimte van de App's "user data" enorm toe zodat de opslag van de telefoon helemaal volloopt. Dit is ruimte die alleen vrijgeven kan worden door alle User Data te wissen, waarbij je login informatie en instellingen ook verloren gaan.
De cache ruimte - die wel zonder problemen gewist kan worden - lijkt nauwelijks door de app gebruikt te worden, zie screenshot.
Hoplelijk is het mogelijk om in een volgende versie de tijdelijke bestanden na verwerken automatisch te wissen of anders tenminste in de cache onder te brengen.

Telefoon: Nokia 6.1, Android 10, met 32 GB geheugen - dat permanent vrijwel vol zit  :(

hiskodevries

Ik meld deze uitstekend omschreven issues bij de developer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jlapoutre

Inmiddels zijn we dik vier maanden en een aantal updates verder.

Ik heb nu de actuele verise 2.2 op mijn telefoon en beiden issues zijn precies zoals eerst; is het wellicht mogelijk om deze issues direct bij deontwikkelaars in te dienen?
In een GitHub repository bijvoorbeeld?

hiskodevries

nee direct melden is niet mogelijk.
je kunt als tussenoplossing altijd de user data wissen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0