waarnemer krijgt andere naamsuggestie dan ik

Gestart door Gerrian, september 08, 2021, 21:31:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerrian

Deze waarneming brengt mij ernstig in verwarring. Waardoor krijgt de waarnemer een andere suggestie voor een naam dan ik terwijl we kennelijk allebei de beeldherkenningsoptie op de site gebruiken? Iemand een idee?

Frank van de Putte

Hij heeft eerst 1 foto ingevoerd, en die naam overgenomen denk ik, dan krijg je andere suggesties. Tis een schrijvertje volgens mij, Gyrinus spec.
Groetjes,

Frank van de Putte

Gerrian

Ah bedankt, verwarring voorbij. Als ik één van zijn foto's invoer, is de voorspelling inderdaad ongevlekt lieveheersbeestje.

Nu nog even afwachten of de waarnemer er met behulp van het forum uitkomt. Als de naam over een paar dagen nog niet gewijzigd is, keur ik de waarneming wel af. Dat doe ik veel vaker dan vroeger, en dat heeft alles te maken met dit soort gemakzuchtige waarnemers. Ik vind de beeldherkenning geweldig, maar helaas realiseren veel waarnemers zich onvoldoende dat het slechts een hulpmiddel is en dat je zelf ook moet blijven denken.

Frank van de Putte

Ach, hij reageert in elk geval op commentaar, ik krijg zelden reacties bij Obsidentify gebruikers, dus ik zet er ook niet vaak meer commentaar bij..
Die waarnemingen keur ik gewoon goed of ik keur ze af, of er moet echt een leuke soort opstaan, dan pas ik het zelf aan.
Groetjes,

Frank van de Putte