NIA-suggestie van de dag

Gestart door RutgerB, augustus 14, 2021, 16:17:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

gbeersma

Dat heb ik al vaker aangekaart, helaas vergeefs.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Jan Mudde

Het was vannacht weer aardig raak met de NIA;

https://observation.org/observation/249985699/
https://observation.org/observation/249984931/

Plus nog een zwik die ik gelijk maar aangepast heb. Vermoeiend en soms, heel soms, grappig!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeĆÆnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

RutgerB

Heel soms grappig mag je hier posten.  ;D

CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Sitkaspar - Picea sitchensis (87.5%). Probeer de foto bij te snijden.

RutgerB

Wow, nog maar 0,3% kans (kans van 3 op de 1000!) dat dit niet juist is.

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Grote leeuwenbek - Antirrhinum majus (99.7%)!


RutgerB

Hortensia's blijven een bron van verbazende fantasie van NIA

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Duizendschoon - Dianthus barbatus (97.5%)!


Datura

Ik pleit voor een algeheel verbod op Hortensia's. Zowel invoer, herkenningssuggesties, verkoop als aanplant moeten m.i. strafbaar worden. Ik neem ook aan dat iedereen Hortensia's net als ik erg lelijk vind. :(
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RutgerB

Zou leuk zijn als NIA Hortensia's wel kon herkennen en je dan een verbodsbepaling voorschotelt. "Grote kans dat je op het punt staat een aangeplante Hortensia in voeren in een tuin en dat is door Kim verboden".

Hier nog eentje dan..

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Noorse esdoorn - Acer platanoides met 99.2% zekerheid.

Huidige soort is Hortensia spec. - Hydrangea spec..




Datura

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RutgerB

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Gehoornde klaverzuring - Oxalis corniculata met 99.3% zekerheid.

Huidige soort is Japans vetkruid - Sedum sieboldii.


RutgerB

Een automatisch goedgekeurde Viltganzerik door een combinatie van Hopklaver met Slipbladige ooievaarsbek



RutgerB

CiteerIk vraag me eigenlijk af of je zelf denkt dat deze hazelnoten bij de naam Salix x fragilis var. furcata passen.


Datura

Ik ben benieuwd of er antwoord op je vraag komt...
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RutgerB

Het antwoord was

CiteerIk heb geen idee

De dagschotel van vandaag:

CiteerNIA beeldherkenning is helaas niet zeker: de eerste voorspelling Aarvederkruid - Myriophyllum spicatum (14.8%). Probeer de foto bij te snijden.

Ingevoerd als Grote klaproos








migratorius

Citaat van: Datura op juli 31, 2022, 10:55:29 AM
Ik pleit voor een algeheel verbod op Hortensia's. Zowel invoer, herkenningssuggesties, verkoop als aanplant moeten m.i. strafbaar worden. Ik neem ook aan dat iedereen Hortensia's net als ik erg lelijk vind. :(
Ik heb in Peru gezien hoe hele berghellingen werden ontbost om hortensia's aan te planten... nog een goede reden voor een diepgewortelde haat.
(Overigens vind ik de hortensia's met zo'n Gelderse-Roosachtig voorkomen niet lelijk. Die heb ik zelfs wel eens -op een plek waar ze in het wild moeten voorkomen- ingevoerd: https://observation.org/observation/158164687/ Ik ga me schamen!)

JanHein

Datura

Poeh! Zelfs de wilde Hortensias zijn nauwelijks minder lelijk inderdaad!  :angel:
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RutgerB

#285
CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Zilverschoon - Potentilla anserina met 98.3% zekerheid.

Huidige soort is Afrikaantje spec. - Tagetes spec..

Overigens: Als de waarneming al becommentarieerd en gewijzigd is door een validator is de knop 'Accepteer de voorspelde soort' (in dit geval dus nog steeds Zilverschoon) nogal apart...


RutgerB

Over lelijk gesproken.. Dahlia scoort ook altijd goed  :blink:

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Tuinakelei - Aquilegia vulgaris (cultivar) (91.3%)!

Vind ik ook altijd een 'grappige' zin. De waarnemer determineerde niets hoor. NIA is het eens met de eigen voorspelling.


Datura

KIM beeldherkenning is het met je determinatie eens: Lelijke tuinplant - Plantae spec. (Cultivar) (100%)!
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RutgerB

Kwam allerlei gekke volgens NIA overtuigende Stijve klaverzuringen tegen

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Stijve klaverzuring - Oxalis stricta (96.7%)!



en
CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Stijve klaverzuring - Oxalis stricta met 96.0% zekerheid.



en
CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Stijve klaverzuring - Oxalis stricta met 96.1% zekerheid.






RutgerB

#289
Ik zag wat meldingen van Herfstbitterling die me correct bleken, maar bij het beschikbaar maken voor invoer kwamen opeens ook andere waarnemingen bovendrijven

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Herfstbitterling - Blackstonia perfoliata subsp. serotina (6.3%)!


lukasverboom

Bijna goed...

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens:
Zandbisschopsmuts - Racomitrium canescens var. canescens (92.4%)!

Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Datura

Inderdaad geen var. canescens zo te zien .....
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

RutgerB

Citaat van: Datura op augustus 29, 2022, 07:39:09 AM
Inderdaad geen var. canescens zo te zien .....
;D

Ingevoerd als een onzekere Kleine majer:

lukasverboom

Citaat van: Datura op augustus 29, 2022, 07:39:09 AM
Inderdaad geen var. canescens zo te zien .....

;D

Zelf zou ik dat zonder microscopie niet durven zeggen, maar de beeldherkenning ziet toch net iets meer dan ik!
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

RutgerB


Datura

Die Majer lijkt me idd heeeel klein en heeeel onzeker. Ik vind Sedum sediforme al een fraaie plant, maar dit is ook wel gaaf ding! Geen idee welke soort, maar ik ben wel benieuwd :)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Martijn van Sluijs

Ingevoerd in Namibiƫ via ObsIdentify als zekere Zulte:

CiteerNIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Zulte - Tripolium pannonicum (93.8%)!
Vriendelijke groeten,
Martijn

Martijn van Sluijs

NIA beeldherkenning is het met je determinatie eens: Gewone vlier - Sambucus nigra (81.5%)!

Vriendelijke groeten,
Martijn

RutgerB

Heel droogtebestendige vlier dan !

Om in de Hortensiafamilie te blijven deze Kirengeshoma palmata

CiteerNIA beeldherkenning voorspelt Esdoornganzenvoet - Chenopodiastrum hybridum met 98.5% zekerheid.


frkvh

When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring