Buizerd?

Gestart door Chris Rosmalen, mei 20, 2008, 15:41:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chris Rosmalen

Zou iemand mij aan de hand van deze slechte foto kunnen helpen met determinatie van deze vogel (links). Deze had ruzie met wat kraaien en een buizerd (rechts) boven de boomtoppen.

Ik twijfel door de relatief lichte kop, lange staart en witte vlekken op de schouders...

Alvast hartelijk dank.

Groetjes,
Chris
Groetjes,
Chris

frankw

bruine kiekendief denk ik

Kasper S

Aan de Jizz te zien wel. Ook te kop is licht. Bruine Kiek, denk vrouw.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

DanielS

Giss is goed voor Bruine Kiek.. Ik ga mee met Frank en Kasper
Daniel

Chris Rosmalen

Enorm bedankt allemaal!

...en sorry voor het posten in het verkeerde forum....

Groetjes,
Chris
Groetjes,
Chris

frankw

Citeer
Ik twijfel door de relatief lichte kop, lange staart en witte vlekken op de schouders...

overigens blijft er weinig anders over met deze beschrijving  :duim:  

Chris Rosmalen

Frank,

Ik ben het helemaal met je eens, alleen ben ik misschien een beetje "te" voorzichtig, "bij twijfel de meest algemene soort"....

Ik ben erg blij met alle hulp, commentaar en correcties van iedereen, dat helpt me een stuk verder!

Groetjes,
Chris
Groetjes,
Chris

oostsouburg

CiteerAan de Jizz te zien wel. Ook te kop is licht. Bruine Kiek, denk vrouw.
Leek hij op deze? dan zou het de blauwe kiekendief kunnen zijn.

groet Chris

Inge van der Wulp

Bruine kiekendief mannen hebben ook donkere uiteinden op de veugels. Als ik de foto's zie (helemaal boven) is dat een bruine kiekendief vrouw. Duidelijk de lichte kop te zien.

Blauwe kiek man is het zeker niet. Blauwe zijn bovendien wintergasten. De mannen blauwe kiek trekken in het voorjaar als eerste weg om een territorium te bemachtigen voordat de vrouwen komen. Volwassen mannen blauwe kiek zie je hier daarom eigenlijk niet in de zomer.

Ik ga voor bruine kiek vrouw. Ben er zeker van :-)
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

BramtK

Citeer

groet Chris
Chris ('Oostsouburg'), toen jij deze foto aanbood in een ander topic kwamen verschillende mensen (waaronder ikzelf) tot de conclusie dat de foto een Bruine kiekendief man laat zien (en het is voor diegenen die reacties plaatsen best prettig als daar ook wat mee wordt gedaan  :) ).

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

Guus Peterse

En los daarvan is er weinig overeenkomst tussen de vogel van de eerste foto en die van de tweede foto. Er is allang door velen vastgesteld dat de eerste foto een vrouwtje bruine kiekendief is. (En de tweede inderdaad een man bruine.)
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

oostsouburg

Citeer
Citeer

groet Chris
Chris ('Oostsouburg'), toen jij deze foto aanbood in een ander topic kwamen verschillende mensen (waaronder ikzelf) tot de conclusie dat de foto een Bruine kiekendief man laat zien (en het is voor diegenen die reacties plaatsen best prettig als daar ook wat mee wordt gedaan  :) ).

Bram
Sorrie Bram, ik schreef blauwe kiekendief, dit is een tikfout van mij. Moest de bruine zijn zoals jij opmerkte, heb ik ook bij waarneming gewijzigd.

groet Chris  

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs