Schotland

Gestart door lommert, mei 20, 2008, 14:12:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

lommert

De vakantietijd zit er weer aan te komen, dit jaar op pad naar Schotland. Eerst langs de oostkust en daarna terug via de westkust. Hoe noordelijk we komen is nog de vraag, ik denk niet helemaal in het uiterste topje maar wel een flink eind. Hebben jullie nog advies over plekken en vooral eilandjes (kolonies), die echt de moeite waard zijn om te bezoeken? Alle info is van harte welkom. Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,

Joost Lommen

Eric Roeland

#1
Hallo,

Ik zou proberen het boek "Where to watch birds in Scotland" te kopen/lenen.


groet Eric
met vriendelijke groet, Eric Roeland

lvanbergeijk

'Handa Island' zul je daar ook in vinden. Dit eiland ligt in het noordwesten.

Werkelijk een must!
Vriendelijke groet,
Leendert van Bergeijk

Kasper S

Het Eiland Man, is geweldig vanwege de grote kolonie Jan van Genten !
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | CuraƧao

teunvankessel

Hee Joost,

Kijk eens op www.vogelwachtuden.nl bij reisverslagen en dan buitenland en dan Schotland, daar kun je wel wat info uit halen!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Kapser

zoek ook naar de Tuimelaars op Black Isle (Inverness)
zitten doorgaans net onder de kust bij de vuurtoren (zijdzuide eiland)

verder Cairngorms gebied voor Capercaillie en Ptarmigan


Hans Bossenbroek

Het vogeleiland Bass Rock mag je niet overslaan. In 2001 kon je bij goed weer in een toeristenbootje stappen en rond het eiland - met duizenden genten en papduikers, kuifali's en nosto's bij de vleet - varen. Indrukwekkend. Hoe de actuele situatie is weet ik niet.

Tukkerbird

Ik ben ook benieuwt wat je ziet aan vogels,ga zelf de eerste week van Juli naar Sky of isle en hoop daar ook nog wat vogels te zien,vooral de papagaaiduiker staat op mijn verlanglijstje,ik hoop niet dat ik voor deze soort te laat ben.
Bass Rock schijnt inderdaad heel mooi voor vogels te zijn.

lommert

Bedankt voor jullie tips. Ik heb inmiddels het boek geleend 'where to watch birds in Scotland' en het bevalt mij zo goed dat ik een recentere versie net heb besteld.
Vriendelijke groet,

Joost Lommen