birdnet geluiden delen met obsmapp

Gestart door radjah, juli 03, 2021, 21:42:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

radjah

hoe kan ik geluiden opgenomen met birdnet delen met obsmap?

mvg

Alex Kwak

Dan moet je aan de makers van BirdNet vragen of en zo ja waar de geluiden worden opgeslagen, en of dat in MP3-formaat is.
Zo ja, dan kan je die locatie toevoegen aan de locaties die ObsMapp gebruikt  om geluiden te zoeken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Het is mogelijk om de "delen" functie te gebruiken vanuit BirdNet.
Gek genoeg wordt het bestand dan in sommige gevallen als *.aac-bestand gedeeld (whatsapp), soms als *.wav (gmail en skype) soms als (met mij onbekende type) *.x-wav (Signal).
Vermoedelijk moet het wel mogelijk zijn om ook met ObsMapp te delen, als die open staat voor één van de bestandstypen...
Geen idee hoe dat werkt met delen... of de maker van het programma bepaald met welke andere programma's gedeeld kan worden of dat dit door de telefoon geregeld wordt...
Alex dat weet jij vast en zeker beter!
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Citaat van: radjah op juli 03, 2021, 21:42:48 PM
hoe kan ik geluiden opgenomen met birdnet delen met obsmap?

Indirect kun je dus de delen functie gebruiken en ze met jezelf (per e-mail bijv.) delen en ze vanuit daar te downloaden en weer in ObsMapp te gebruiken...
maar zou nog mooier zijn als dit direct zou kunnen... dat is (zo begrijp ik Alex' bericht, vooralsnog) niet mogelijk.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 07, 2021, 22:00:31 PM
Geen idee hoe dat werkt met delen... of de maker van het programma bepaald met welke andere programma's gedeeld kan worden of dat dit door de telefoon geregeld wordt...

De maker van een app geeft aan wat gedeeld mag worden, en wat geaccepteerd wordt. Dus als ObsMapp wav-files zou kunnen verwerken, dan zou ik in ObsMapp aan kunnen geven, en dan geeft je toestel automatisch ook ObsMapp als optie als je vanuit BirdNet zo'n wav-file zou delen.
Maar vooralsnog accepteert ObsMapp qua geluiden alleen MP3's
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!