Onder begeleiding zoeken naar slangen in Drenthe

Gestart door sjogro, juni 30, 2021, 22:23:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjogro

Kan ik ergens in Drenthe onder deskundige begeleiding slangen bekijken in de natuur? Ik zou het leuk vinden tijdens een aanstaande vakantie met m'n kinderen van 9 en 6 op een verantwoorde manier slangen te bekijken in het wild. Graag dus met een ervaren iemand ivm veiligheid voor mens en dier.
Bestaan er dergelijke activiteiten vanuit een organisatie? Advies en tips welkom.

jva

Normaliter zou ik je aanraden je aan te melden bij een RAVON-excursie om zo meer over inheemse herpetofauna te weten te komen. Maar dat ligt volgens mij vanwege Covid nog redelijk stil. Houd in ieder geval de berichtgevingen op hun website in de gaten zou ik zeggen.

In Drenthe is er verder ook nog die ene bekende bioloog waarmee je al dan niet met camera en tegen betaling op zoek kunt naar zo'n beetje de hele Nederlandse soortenlijst die hij in zijn achtertuin heeft rondkruipen. Het moet je ding zijn, maar dan kun je in ieder geval je lol op. Succes wellicht ook hier nooit 100% gegarandeerd..  :angel:
Jelle

Rob Koelman

Citaat van: jva op juli 01, 2021, 00:26:23 AMIn Drenthe is er verder ook nog die ene bekende bioloog waarmee je al dan niet met camera en tegen betaling op zoek kunt naar zo'n beetje de hele Nederlandse soortenlijst die hij in zijn achtertuin heeft rondkruipen.

Betaling: zeker! En duur ook!

En die 'zo'n beetje de hele Nederlandse soortenlijst' + nog enkele exoten heeft ie daar zelf geïntroduceerd. Je kunt dan net zo goed naar een dierentuin gaan...

Waarom er nog nooit tegen deze persoon is opgetreden blijft een raadsel voor mij...
Met vriendelijke groet, Rob

tekenaar

Neem contact op met de WARD, dat is de ravon Werkgroep Amfibieen Reptielen Drenthe.

De zomer is wel een moeilijke tijd. Vroeg voorjaar en najaar zijn beter. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat niemand mobitoringsroutes loopt, en wellicht kan je meelopen.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

sjogro

Citaat van: tekenaar op juli 01, 2021, 06:46:21 AM
Neem contact op met de WARD, dat is de ravon Werkgroep Amfibieen Reptielen Drenthe.

De zomer is wel een moeilijke tijd. Vroeg voorjaar en najaar zijn beter. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat niemand mobitoringsroutes loopt, en wellicht kan je meelopen.

Leuk, was al beetje bang wat zomer betreft, maar deze tip is 't onderzoeken waard.

Citaat van: jva op juli 01, 2021, 00:26:23 AM
Normaliter zou ik je aanraden je aan te melden bij een RAVON-excursie om zo meer over inheemse herpetofauna te weten te komen. Maar dat ligt volgens mij vanwege Covid nog redelijk stil. Houd in ieder geval de berichtgevingen op hun website in de gaten zou ik zeggen.

In Drenthe is er verder ook nog die ene bekende bioloog waarmee je al dan niet met camera en tegen betaling op zoek kunt naar zo'n beetje de hele Nederlandse soortenlijst die hij in zijn achtertuin heeft rondkruipen. Het moet je ding zijn, maar dan kun je in ieder geval je lol op. Succes wellicht ook hier nooit 100% gegarandeerd..  :angel:

Ik had al wel een vlugge blik geworpen bij RAVON maar geen activiteiten gevonden.
De omstreden bioloog ken ik niet, bijzonder verhaal, maar denk ik niet mijn ding.

Allemaal bedankt in elk geval voor het meedenken!