Pas op, gevaarlijke Buizerd!...............

Gestart door ahjoon, mei 19, 2008, 14:52:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimtegels

Ze komen omdat ze voer verwachten omdat ze dat zo gewend zijn? En de "aanvallen" komen alleen voor in het broedseisoen?

Eten die dieren buiten het broedseisoen niet?

Als het inderdaad om uitgezette dieren gaat die toch ernstige problemen veroorzaken moet je dan nog wel dieren uitzetten waar de soort op populatieniveau deze uitgezette dieren niet nodig heeft?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankw

achja het is tvgelderland.. die schrijven om maar te schrijven, enige onderbouwing oid. is hen vreemd..  :censored:  

wimtegels

Dan moet iemand bij TV Gelderland naar de bronnen vragen zodat we het verhaal kunnen checken.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankw

CiteerDat zegt vogelexpert Gejo Wassink uit Lievelde.

B)  

wimtegels

Citeer
CiteerDat zegt vogelexpert Gejo Wassink uit Lievelde.

B)
Op sporen, en die man. En vragen waar hij zijn verhaal op baseerd.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

GejoWassink66

Tja...die journalisten. Er is een hoop geknipt in de uitzending. Ik heb tegen de journalist gezegd dat in uitzonderinggevallen ook "gewone wilde"buizerds wel eens wandelaars aanvallen . Waarschijnlijk om hun jongen te verdedigen. Maar inderdaad heb ik de kans gegrepen om de huidige wet onder de aandacht te brengen. iedereen mag roofvogels en uilen kopen ( als er een gesloten voetring om de poot zit en er papieren bij zijn). Vaak ontsnappen dergelijke vogels en blijven leven in de vrije natuur. Daar gedragen ze zich soms anders. En die "halftamme"vogels moeten we er niet bij hebben. Zo is de Eindhovense oehoe al eens op iemand afgevlogen die met zijn hand het licht van de lantaarnpal afschermde. De oehoe ( ooit ontsnapt) zag dit ws als teken dat hij kon landen. mar de man voelde zich aangevallen.

wimtegels

Ik heel tevreden met de uitleg van de bron zelf :duim:

Wist niet dat de bron zo dicht bij was. Ken overigens het probleem dat in een bericht weinig over is van het oorspronkelijke verhaal.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

JanF

CiteerKen overigens het probleem dat in een bericht weinig over is van het oorspronkelijke verhaal.
Tja, dat probleem ken ik ook.
Schrijvende pers heeft vaak haar verhaal al klaar voordat ze een interview doen.
Hebben alleen nog een naam ( de jouwe ) en een foto ( ook de jouwe  ) nodig om " hun " verhaal wereldkundig te maken onder " jouw " naam.  :angry:
met vr. groeten
Jan van de Fliert

frankw

CiteerTja...die journalisten. Er is een hoop geknipt in de uitzending.
Dat vermoedde ik al, zo zijn ze daar :angry:

Maar goed dat je dat onder de aandacht hebt geprobeerd te brengen, jammer dat t dan (zoals altijd) uit het verband wordt gerukt  :duim: