Gierzwaluwnestproject

Gestart door Morten, juni 22, 2021, 16:35:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Morten

Hallo,

Ik voerde zojuist voor het eerst een gierzwaluwnest in via de speciale projectpagina.

De waarneming die daar dan uitrolt, zet automatisch onder gedrag "recent gebruikt nest", dat lijkt me foutief. Het hele project draait namelijk om (actueel) bezette nesten.
Mijn vraag: telt mijn waarneming nog mee in het project als ik dit zelf wijzig naar "bezet nest"?

Voor mijzelf hou ik namelijk graag mijn waarnemingenbestand consistent en "recent gebruikt nest" is naar mijn mening voor verlaten nesten/nesten in onbruik en zo gebruik ik het ook altijd, bijv. voor vervallen nestkommen in een actieve huiszwaluwkolonie of voor putternesten die zichtbaar worden in laanbomen in het naseizoen.

De projectpagina lijkt trouwens onmogelijk te vinden via de hoofdpagina, ik kom er alleen via de oproep op de website van de Vogelbescherming, maar dat terzijde.
Groet, Morten


hiskodevries

de codering maakt niet zoveel uit, het gaat echt om de lokaties
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Morten

Oké, dus als ik het goed begrijp kan ik die waarnemingen achteraf zonder problemen zelf wijzigen naar "bezet nest".

Is het trouwens niet jammer dat al die nestwaarnemingen verdwijnen onder een "activiteit" die de lading niet volledig dekt?
Groet, Morten


marijn

Dit is wel een mooi voorbeeld van hoe de termen in zo'n 'wildgegroeide', ongedefinieerde lijst blijkbaar zelfs voor W.nl zelf hun waarde verliezen, als er zo nonchalant mee omgegaan wordt.
Marijn Prins

hiskodevries

Citaat van: Morten op juni 23, 2021, 15:14:12 PM
Oké, dus als ik het goed begrijp kan ik die waarnemingen achteraf zonder problemen zelf wijzigen naar "bezet nest".

Is het trouwens niet jammer dat al die nestwaarnemingen verdwijnen onder een "activiteit" die de lading niet volledig dekt?
ja die mag je rustig wijzigen naar een voor jouw betere code
@martijn, nee dit is zoals de opdrachtgever (Vogelbescherming Nederland) het heeft gewild.
Nestlokaties van Gierzwaluwen zijn belangrijk bij verbouwingen. Hoe dat verder gecodeerd is , maakt daarvoor niet veel uit
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0