wespje?

Gestart door bruggeman, mei 18, 2008, 21:55:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Dit miniwespje(?) valt op door de grote rode, bolvormige kop (of oog?). Zij lijkt ook een legboortje te hebben,

gr Ida
groet,
Ida

han.endt

#1
Ze is wel erg klein. Ik zie 'r zelfs niet eens...........

margriet

:lol: ik ook niet... zelfs niet met loep
groetjes,

Margriet

bruggeman

Jammer, mijn fototoestel kan dit niet aan, maar ze waren wel erg karakteristiek,

gr Ida
groet,
Ida

margriet

hoe bedoel je? mijn fototoestel kan het niet aan ?

max bestandsgrootte niet boven de 400kb, dan moet het lukken (mits je foto´s digitaal zijn dan)..
groetjes,

Margriet

bruggeman

#5
Dag Margriet,
Ik heb een megazoom met autofocus, maar geen goede handmatige focusmogelijkheid. Bij heel goed licht heb (waarschijnlijk doordat het diafragma dan kleiner wordt) soms heel goede resultaten van moeilijk obkjecten. En mijn fout: ik gebruik maar zelden een statief. De resolutie is prima en ik heb op ook ingesteld op maximale kwaliteit.
Ik heb de foto van dit topic uitvergroot (geen nieuwe details, maar wel iets duidelijker denk ik) en voeg die hierbij.

Mijn allergrootste problemen met het fotograferen zijn de autofocus. Bijvoorbeeld een kaneelwants lukt gegarandeeerd niet en heel kleine diertjes zoals dit wespje raken voortdurend uit focusb raken (en zo moeilijk terug te krijgen zijn). Vroeger (analoog SLR) ging dit eigenlijk beter omdat ik dan over ging op handmatig, maar dit is wel erg gemakkelijk envooral: lekker licht. Als je denkt dat ik iets mis of niet toepas wat wel kan elke suggeste is van harte welkom,

Ida
groet,
Ida

corzonneveld

Probleem was niet zo zeer de foto, als wel de afwezigheid daarvan!

Autofocus is prachtig, maar kent beperkingen. Als het wat waait moet je eindeloos geduld hebben, als je beest glimt slaat je autofocus op tilt, diepzwart is een probleem, en dunne dingen ook (juffers). Maar al met al: ik maak VEEL meer geslaagde foto's dan vroeger zonder autofocus. Ik klaag alleen als ik iets moois mis doordat de autofocus mij niet begrijpt.... :huh:

Je wesp lijkt me een vlieg, een Dansvlieg (Empis spec). De grote zijn nog wel te doen, de kleintjes niet.
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

bruggeman

O wat eye-opener! Geen foto, suf hoor!

Mijn eerste gedachte was ook: mugje totdat ik dat thuis dat legboortje meende te zien (vleugeltjes tellen ging natuurlijk niet meer en lukt met trouwens meestal toch niet omdat ik niet verzamel en niet doodmaak). Ik neem graag van je aan dat het een dansmugje is (mag ook wel want ik ben een kolossale leek)

En ja, autofocus is heerlijk en ik loop precies tegen dezelfde probleem aan als jij zoals die juffers, heerlijk dus, maar kunnen switchen als jde daar behoefte aan hebt is nog heerlijker,

gr,

Ida
groet,
Ida