Het lijkt me heel lastig om te bepalen of...

Gestart door frankaroos, juni 09, 2021, 16:33:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankaroos

Het lijkt me heel lastig om te bepalen of het een parameterprobleem is, of een complexiteitsprobleem. Er is natuurlijk sprake van een optimalisatieroute door een n-dimensionale ruimte: is het probleem bijv. een zadelpunt of een kruising van "routes" waar de verkeerde afslag wordt genomen, hoever moet je inzoomen/bijsnijden voordat je een ondubbelzinnige uitsnede hebt, zijn de huidige klassieke zoeksleutels eigenlijk wel ondubbelzinnig?. Daar kom je niet uit. Wetenschappers (stochastici, informatici) zeggen mij, dat het herleiden tot een fundamentele oorzaak onderwerp is van diep onderzoek. Zo'n NIA systeem werkt, maar men weet eigenlijk niet precies hoe.

Dit is niet om weer eens de "zeiksnor" uit te hangen, maar om een dergelijk systeem weer eens te relativeren. :angel:

In de propaganda richting het grote publiek moet de leidraad zijn: "ObsIdentify helpt u op weg om de natuur te herkennen en te beleven" en niet "met een druk op de knop identificeert u de soort in de natuur".

Hisko, wel eens aan een benchmark gedacht voor planten bijv. met vergelijkbare apps? Een positieve uitkomst t.o.v. de concurrentie kan wel eens meehelpen voor een goede propaganda.

Onovertroffen pluspunten van ObsIdentify:
- gigantische database
- met door experts gevalideerde data

Daar kunnen weinigen tegenop, al zijn er nogal wat interessante initiatieven.

marcel234

#1
Citaat van: FrankR op juni 09, 2021, 16:33:55 PM
Zo'n NIA systeem werkt ...........
:duim: Precies.
maar ik ben het wel met je nuancering eens. Bovendien is dit een project in ontwikkeling, over vijf jaar zijn de kinderziektes er wel uit.

hiskodevries

geweldige bijdragen heren. Maar wilt u daarmee ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel234

Citaat van: FrankR op juni 09, 2021, 16:33:55 PM
1. In de propaganda richting het grote publiek moet de leidraad zijn: "ObsIdentify helpt u op weg om de natuur te herkennen en te beleven" en niet "met een druk op de knop identificeert u de soort in de natuur".
2. Hisko, wel eens aan een benchmark gedacht voor planten bijv. met vergelijkbare apps? Een positieve uitkomst t.o.v. de concurrentie kan wel eens meehelpen voor een goede propaganda.
Ik zie twee punte van FrankR, maar die zijn vooral relevant voor de eigenaar van ObsIdentify en de communicatie afdeling. Het de vraag of het forum de juiste plek daar voor is.